Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skridtet videre fra (net)date til kærester

Hej Alle

Håber i vil hjælpe mig lidt her. Jeg blev kontaktet af en sød pige på noget netdating her for nogle uger siden og endelig i torsdags mødtes vi første gang. Vi havde det rigtig hyggeligt sammen og det endte med lidt kyssen og holde om hinanden mens vi så en film.
Vi har så skrevet sammen over sms dagen derpå, fredag og blev enige om at vi selvfølgelig skulle ses igen, da vi begge synes godt om hinanden. Jeg vælger så om lørdagen ikke at skrive til hende for ikke at virke desperat. Jeg skriver til hende søndag igen og i løbet af dagen, spørger jeg om vi ikke kunne mødes igen om aftenen, idet jeg havde besøgt en kammerat og alligevel skulle igennem den by hun boede i for at komme hjem. Det vil hun meget gerne, og vi mødes så over en kop kaffe ved en cafe og hygger hos i nogle timer der. Da vi går fra cafeen tager jeg hendes hånd i min og vi går hen til en parkeringsplads vi jeg holder.
Her står vi så og kysser en del og krammer hinanden.
Da jeg kommer hjem igen skriver jeg til hende jeg synes hun er en rigtig dejlig pige hvilket hun takker mig for og siger at det er hun glad for at høre.

Igen idag har jeg valgt ikke at skrive til hende, men det er her jeg har behov for lidt råd. For jeg ved ikke rigtig hvordan jeg lige kommer videre. Vi har jo begge aftalt at skulle mødes igen, vi har begge erkendt vi synes godt om hinanden, har kysset og krammet. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal skrive til hende idag, mandag, eller om hun godt kan klare at vente. Det skal siges det er mig som har taget initiativet til at skrive til hende begge gange, hun svarer mig hver gang så jeg må være interessant for hende.

Det virker lidt vildt at sige, men jeg er blevet forelsket i hende efter blot 2 dates med hende, så bliver nød på en eller anden måde at få forklaret jeg faktisk har fået følelser for hende. Ved bare ikke om det er for tidligt at fortælle det??

Så mit spørgsmål lyder:

Er man for desperat hvis man skriver hver dag selvom vi har godt gang i at bygge noget op?

Jeg kan simpelthen ikke finde balancen i hvornår jeg skal skrive til hende og det irriterer mig virkelig.

Jeg har aldrig prøvet netdating før og føler mig derfor lidt på bar bund med hensyn til at bygge forholdet op. Vi er begge 23.

Håber i vil hjælpe mig lidt her. På forhånd mange tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis I to skal have et godt forhold, så skal I være åbne overfor hinanden fra dag et.

    Du ved ikke, om du er for anmassende. Du ved ikke, om hun heller ikke tør kontakte dig, fordi hun heller ikke vil være for anmassende, Du ved heller ikke, kom hun er glad eller skuffet over ikke at høre mere fra dig, eller om hun synes, det er passende osv osv osv........

    Jeg vil foreslå dig at kontakte hende, fortælle om din usikkerhed, fortælle at du har lyst til at kontakte hende hele tiden, men at du er bange for, at det kan blive for meget.

    I skal sætte jer ned og tale om denne - i øvrigt helt naturlige - usikkerhed.

    Selvfølgelig er det skønt at blive overrasket, så derfor skal I ikke lave en fiks og færdig "timeplan" for hvornår og hvor meget, men være åben omkring denne usikkerhed. Hun er givet nøjagtigt lige så usikker som du er.

    Enten skal det være jer to eller også skal det ikke, det er der ingen, der ved - heller ikke I to, men I kan gøre meget i forhold til at finde ud af, hvor I har hinanden.

    Det nytter ikke noget, at du ikke kontakter hende, fordi du tror, at hun ikke vil have det, for det ved du jo ikke.

    Tal åbent om det her med hende - det er i hvert fald den absolut bedste måde at forhindre mere eller mindre selvopfundne problemer på.

    I er to forskellige mennesker, der gerne vil lære hinanden at kende. Noget, du gerne vil, vil hun ikke og omvendt - det er disse ting, I skal finde ud af, om I kan være sammen om at kombinere. Om jeres forskelligheder er passende eller for forskellige.

    På med vanten - meld ud til hende, hvordan du har det og bed hende fortælle dig, hvordan hun har det.
Log in eller Registrér for at kommentere.