Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stofskifte problemer igen igen...

Jeg har før skrevet et par indlæg herinde om mine problemer. Beklager hvis I læser dette og ikke har fået svar... Men har ikke hoved eller hale til noget som helst.

Men nu har jeg så været til tjek for 4 uger siden. Her beskyldte min endokrinolog mig for at være grådlabil, altså psykisk ustabil. Hun ville slet ikke høre tale om at jeg gerne ville prøve over tid, bare at få en finjustering af dosis af euthyrox. Yderligere så har hun smidt mig over på den nye eltroxin og altså stik modsat af hvad jeg ville.

Så nu har jeg fået problemer med hårtab igen, manglende appetit vægten stiger. Til trods for at jeg faktisk kunne tabe mig med peberkuren på euthyrox og jeg er blevet mr scannet af hypofysen og halsen for at finde ud af om der er en tumor i hypofysen.

Så er det jeg spørger jer - jeg har læst et eller andet sted at man kunne få noget stof til at hjælpe optagelsen af euthyrox? Er det noget nogen herinde kender til. Derudover hvor længe gik der fra at I fik euthyrox til kroppen havde stabiliseret sig?

For jeg har en følelse af at være stress-ramt men får nu bare skudt i skoen uden videre at jeg ikke kunne tåle euthyroxen uden at der er grundlag for det. Yderligere har selv samme endokrinolog ikke fortalt mig, da vi skiftede til euthyrox at jeg skulle tage dem fastende...

Er der nogen som helst mulighed for at der er nogen der kan anbefale mig en afdeling at søge videre på? For hjælp det har jeg brug for... Jeg kommer ikke videre med hende og er virkelig bange for mit liv og helbred i de kommende år... hvis det her fortsætter, så ender jeg jo på 150 kg og skaldet inden jeg er fyldt 30...

Håber at høre fra jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det skal siges at jeg slås med hovedpine, hårtab -jeg er ikke skaldet endnu men det nærmer sig, manglende søvn, tiltagende køresyge (som jeg aldrig har haft problemer med før end jeg blev sat tilbage på eltroxinen - adskillige har sagt til mig at det er fordi stofskiftet ikke er godt nok i forhold til hvad jeg har brug for), muskelsmerter i hænderne - det tager dobbelt så lang tid på tastaturet som det plejer. Derudover så som nævnt, jeg var på peberkuren (hvor mine mavesmerter og vrøvl forsvandt), jeg tabte mig mens jeg var på euthyrox, efter jeg er skiftet til eltroxin så har jeg på fire uger taget 3,8 kg på - som jeg ellers lige havde tabt mig... Så er det lige vidt... :-(

    Er der nogen kombibehandling man kan anbefale mig i håbet om at det blev bedre med hensyn til optagelsen af euthyrox ?

    Er der nogen der har fået kendskab til endokrinolog Hans Perrild er det dyrt at opsøge ham?

    Håber snart at høre fra nogen....
  • Indstillinger
    Hej floverpige det er bivirkninger fra dine piller du har , findes der ikke noget andet medicin mod forstørret skjoldbrugskirtel. så må du gå tilbage til din egen praktiserende læge og bede om en ny henvisning til en anden specilist på området. en den dame du har været hos. så betaler sygsikrigen vel hvis det er en autoiseret læge. du kan læse om din medisin på netdoktor under medicin og slå op på alfabetet på e og find det på listen , når du læser denne besked kigger du til venstre det der står i siden og trykker med musen på medicin. Jodmangel giver også hårtab . men du skal tale med lægen om det . da det også er skadeligt at få for meget jod. stress og chok giver også hårtab . men krops smerten hvad stammer det fra. din køre syge kan skyldes andre ting. Bygningsfejl på en eller begge øjne. dit syn er blevet dårligere du er nærsynet. disse ting kan måles hos en optikker eller øjenlæge. og du skal have briller mens du kører bil. Balancenerven kan også spille en rolle. og den reaktion fra at se noget der bevæger sig til at hjernen har beabejdet , det der bevæger sig. koncentrations besvær. prøv at se lige frem på vejen på luften og bilerne. og ikke på vejen så ser det ud som vejen kommer hen mod dig og bliver helt levende , og du bliver køresyg evt med kvalme og hedestigninger. det er rigtigt ubehageligt. Den første pille du har fået giver vægt tab. men hvis du er psykisk ustabil fordi du nu er syg og bange . kan du have spist flere søde ting, slik mm og der kan gøre du tager på. eller hvis du glemmer at spise mad om dagen tager du også på. Hvis dit stofskifte er dårligt er du nød til at modtage lægehjælp. da det ellers kan have koncekvenser for dit liv. vores vægt svinger op og ned igennem livet. noget kan gøres noget ved og andet kan ikke , men tale med en diatist hvis du bliver ved at tage på. og det er bivirkninger fra din medicin. håber du også høre fra andre held og lykke
  • Indstillinger
    Hej prøv at læse debatten her i netdoktor , under titlen her hører jeg snar til , Damen der har også sygdom i skjoldbruskirtlen. og samme symtomer som dig.
    du skal gå til din læge og få lavet et sundhedstjek, med bmi, blodprøve og se hvordan din medicin påvirker din krop, om den forgifter din krop istedet for at helbrede , du tåler måske ille pillerne i din krop. og få også lavet et hjerte katogram , for en ren tjek for at se hvordan din krop reagere på din medicin. det får jeg selv løbende ihvertfald 1 gang årlig med hele pakken. og hver 3 eller 6 måned når man indkøer ny medicin. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.