Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelige mavesmerter

Jeg skriver herinde fordi jeg er ved at være godt og grundigt frustreret!

Jeg er en ellers sund og rask pige på 22 år der nu har i to måneder døjet med mavesmerter. De er ikke konstante, men sidder oftest lige omkring navlen i højre siden af maven og føles lidt som en klump der sidder og trykker indvendigt. Jeg har gennem hele forløbet haft lidt feber, samt enkelte svedture og nattesved, samt dage hvor jeg ryster/sitrer.
Jeg har opdaget at jeg har to hævede lymfeknuder på halsen - de er ikke ømme, men har nu været hævede i to måneder. Desuden har jeg fået eksem flere steder på kroppen, blandt andet omkring øjnene og i hovedbunden.

Jeg har været ved flere forskellige læger, men får altid at vide at det er en virusinfektion. Jeg har fået taget en blodprøver som viste at mine infektionstal er let forhøjede. Jeg skal have taget nye blodprøver i næste uge for at se om tallene er i orden. Kan en virusinfektion virkelig vare så længe??

Jeg er ved at blive skør af at spekulere på hvad der er galt, så hvis nogen har oplevet noget lignende eller har et bud på hvad det er hører jeg meget gerne fra jer :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det ser ud til at du har flere problemer. Smerterne i maven kunne være ’irriteret tyktarm’, prøv at undgå gluten og mælk, se evt. andre tråde, eller søg på nettet.
    De små lymfeknuder kommer af at dit immunsystem er eller har været oppe at køre. De kan forsvinde og er ikke farlige. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hej ja hvis du har infektion i kroppen kan den saktens vare mange uger, før evt medicin hjælper, det kan være uvis hvordan infektionen er kommet ind ikroppen , Har du diarre med virusen , og din mave tåler måske ikke nornalmad lige nu hvor du er syg, evt A-38 Og andre kultura , mælkesyrebakterie piller på apotek kan nok hjælpe også. Havre sødsuppe med saft vand, havregryn koges lidt tyndt med lidt sukker , det er rigtigt godt til sart mave, held og lykke
  • Indstillinger
    Hej
    Lige et PS Der er gluten især i hvede men også i byg, rug og havre. 'Pest eller kolera'? God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Mange tak for svarene - det hjalp lidt på nervøsiteten :)

    Jeg har i perioder haft diarre, men ikke konstant gennem hele forløbet. Jeg vil prøve at tænke lidt mere over hvad jeg spiser og se om det gør maven bedre. Har i dag været ved lægen og fået taget blodprøver igen, så nu venter jeg bare på svaret.
Log in eller Registrér for at kommentere.