Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Angst

Redigeret 20 september, 2011, 16:00 i Angst
Hej ..
Jeg har været ved læge og fået at vide det er angst jeg har.
Det kan være sådan at jeg føler at jeg ikke rigtig kan mærke halvdelen af min mund, arm og ben. selvom jeg jo godt kan. jeg får det ekstremt dårligt.
Og tænker alt for meget på det. Det hjælper altid at gå en tur. Men når det er allerværst ved jeg ikke hvad jeg skal stille op, lægen mener ikke det er "nok" til at man kan behandle med medicin.
nogen der har ideer til hvad man kan gøre her og nu i situationen?

Kommentarer

• Hej.

Jeg lider selv af angst,og kan sagtens genkende dine symptomer.
    Jeg kan ikke rigtig følge din læge i forhold til at du ingen medicin skal have,eller er blevet tilbudt noget samtale terapi?? Jeg har begge dele.
    Og syntes stadigvæk det er svært.
    Jeg får citalopram. din læge kan jo heller ikke vurdere om det er "slemt nok"
    det er jo din livskvalitet.
    Og det er da rigtigt fint at du trives med at gå ture. Det syntes jeg også er rart,når man har kvælningsfornemmelse,rastløshed,ja der er mange ubehageligheder ved angst.
  • Ja,altså har fået terapi, men det hjalp kun når jeg ligesom gik der hele tiden. og så blev det bedre, men er ligesom kommet tilbage. min læge siger det kan være op til to år :/
    - Men det er bare så svært at styre, og får at vide jeg skal tænke på noget andet og sådan.. men det kan jeg bare ikke. det er vildt svært.
  • Hej du kan gå hen til lægen om at blive henvist til ´Distrekt psykriatrisk team hvor du kan få hjælp til din angst og årsagen til angsten , og overlægen der er tilknyttet der til kan afgøre hvad om du skal have noget beroligende for angsten , eller forebyggende mod angsten, som citralopram det dæmper angsten . og det er rart at være helt væk med angst, det hæmmer livet meget.
    Samt du 1 gang i ugen eller hvad i aftaler at i kan tale om hvad angsten består i . held og lykke
  • Jeg kan blive så arrig. Ja det er vores liv det drejer sig om. Jeg har nu i 4½ år haft angst efter en kraftig depression. Min læge ordinerede piller mod depression og zyprexa mod angst og siden da har jeg haft det rigtig godt. Jeg er på vej ud af pillerne mod depression men vil gøre alt for at beholde mine zyprexaer for hvorfor skal jeg ikke have et godt liv
Log in eller Registrér for at kommentere.