Gravid??
Halløj..
Jeg er en udvekslingsstudent. Jeg bor hos en familie der har en søn. Mig og ham er en slags små kærester og har haft sex. Vi brugte kondom første gang men anden gang gjorde vi ikke da jeg er på p-stav. Men ny har jeg ikke fået min mens i 17 dage! altså er 17 dage over tid. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, lige nu venter/håber jeg bare på at jeg får den snart. Jeg har haft min p-stav i godt 7 måneder og er ikke blevet gravid på den før. Men det er jeg bange for at jeg er blevet nu. Jeg føler ikke nogen tegn på at jeg er gravid eller noget. Men jeg har dog blærebetændelse nu, så ved ikke om det gør noget. Men hvis jeg er gravid ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg bliver nok sendt hjem og det vil jeg virkelig ikke!!! Jeg har bare brug for at snakke med nogen, men det kan jeg ikke. For der er ikke nogen der skal vide det. Jeg vil ikke hjem! Men er der en chance for at jeg ikke er gravid??
Jeg er så bange.
Jeg er en udvekslingsstudent. Jeg bor hos en familie der har en søn. Mig og ham er en slags små kærester og har haft sex. Vi brugte kondom første gang men anden gang gjorde vi ikke da jeg er på p-stav. Men ny har jeg ikke fået min mens i 17 dage! altså er 17 dage over tid. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, lige nu venter/håber jeg bare på at jeg får den snart. Jeg har haft min p-stav i godt 7 måneder og er ikke blevet gravid på den før. Men det er jeg bange for at jeg er blevet nu. Jeg føler ikke nogen tegn på at jeg er gravid eller noget. Men jeg har dog blærebetændelse nu, så ved ikke om det gør noget. Men hvis jeg er gravid ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg bliver nok sendt hjem og det vil jeg virkelig ikke!!! Jeg har bare brug for at snakke med nogen, men det kan jeg ikke. For der er ikke nogen der skal vide det. Jeg vil ikke hjem! Men er der en chance for at jeg ikke er gravid??
Jeg er så bange.
Kommentarer
Men når det er sagt, så kan der jo opstå blødningsforstyrrelser, når man tager disse hormoner, - p-piller, stav, ring, og hvad det nu er.
Det er ikke helt ualmindeligt at denne kunstigt fremkaldte blødning udebliver en gang i mellem. Husk nu at når man tager disse hormoner, så får man ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, så det er det, jeg kalder det. Men selvfølgelig - disse hormoner siges kun at beskytte 98 %, så naturligvis er der en lille risiko for, at du kan være blevet gravid, og derfor bør du få testet så hurtigt, du kan få en test frem til dig. Har du eventuelt mulighed for at ringe til din læge her i Danmark og forhøre dig?
Jeg går ud fra, at du naturligvis har sat dig ind i dit opholdslands love, så du er bekendt med, om det overhovedet er lovligt, det du og den unge mand har foretaget jer? I hvert fald håber jeg, du fra nu af virkelig bruger både "livrem og seler" og ikke har sex uden også kondom.
Jeg håber virkelig ikke at jeg er gravid, men tror du at det kan have noget med min blærebetændelse at gøre?
Jeg har sat mig ind i lovene og jeg er over den lovlige sex-alder så har teknisk set ikke gjort noget forkert der. Men hvis jeg er gravid, så ved jeg virkelig ikke.
Men - prøv om du kan komme til en større by inden for overskuelig tid, eller som jeg foreslog, få en veninde i Danmark til at poste en til dig.
Der er desværre ingen, der med 100% sikkerhed kan fortælle dig om du er gravid eller ikke er. Det kan da godt være sandsynligheden er meget lav, men den er jo ikke 100%, og skulle du mod forventning høre til de sidste to procents usikkerhed, så kan du jo ikke bruge statistikken til noget som helst.
Læger over hele verden har tavshedspligt, så du kunne måske også overveje at gå til en sådan. I forhold til din værtsfamilie kan du jo dække et sådant besøg med din blærebetændelse. Om man så har fri abort i landet er så en anden snak, men ellers kunne det jo så løses diskret med en medicinsk abort, hvis det skulle være gået så galt. Men - hvis det skulle være sådan, så bør du have nogen at tale med om det - og kan du ikke tale med din egen familie i Danmark i telefon om det, så må du endelig ikke tøve med at skrive om det her på ND, hvor der givet vil være nogen, der kan støtte dig i en sådan beslutning.
Men - forhåbentligt er det ikke gået så galt. Jeg ridser bare lige et par muligheder op.