Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blåt mærke buler ud?

Helle8Helle8
Redigeret 19 september, 2011, 10:58 i Åben debat om hud og hår
Egentlig synes jeg spørgsmålet hører til et andet emne, men bare jeg kan få nogle svar så det vel underordnet.

Jeg får nemt blå mærker, som har noget at gøre med optagelsen af b-vitamin.
Nu har jeg fået et som buler ud bagpå højre underben, jeg kan mærke et eller andet og der er kommet en rød ring rundt om. Hvis du har en idé eller erfaring med hvad det kan være, og hvad du fik gjort ved det, hører jeg gerne fra dig, tak. Helle8

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej helle 8 det med den røde ring rundt ved kanten lyder i mine øre til at du skal søge læge med den blå mærke. er bulen blød når du trykker på den. det kan være væske fyldt . af forskellige slags væske. det røde fortæller dig at området er ireteret af noget , men lige hvad er spørgsmål hvad bulen består af. Jeg synes godt du kan ringe og tale med vagtlægen i aften eller i morgen om det er noget der kan vente til hverdag. for en sikkerheds skyld. hold øje med den røde ring. god bedring
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for dit svar. Tidligere på ugen talte jeg med sygeplejersken, som mente det kunne være en åreknude, det har jeg ikke haft før, hun sagde at jeg måtte se det an.

    Lige nu tror jeg selv snarere at det er en blodprop, som jeg godt kender til, jeg synes bare at det her blå mærke er anderledes end tidligere. Der er også kommet en lille knude længere nede på benet. Jeg kontakter lægen i morgen.

    I mellemtiden ville jeg bare gerne høre andres eventuelle viden eller erfaringer. Helle8
  • Indstillinger
    Hej helle hvis du tror det er en blodprop , er det vigtigt du får hurtigt medicin så du ikke får flere andre steder i kroppen , med den mistanke turde jeg ikke vente helt til i morgen inden jeg ville kontagtr læge eller syghus. så jeg ville straks ringe til vagtlægen for at få råd . og ikke sidde og vente på flere svar. for hvad sker der i din krop imens du venter. Jeg har selv en åreknude og med forandringer og med rødt og blålig hud omkring skal man få det undersøgt. , Åreknuder der buler ud har brug for støttestrømper til at holde bulen på plads, så du får nok blod rundt i kroppen. du kan få beviliget recept til støtte strømper hos din læge . og få dem på apoteket , hvor de bestiller dem der passer dig. god bedring
  • Indstillinger
    Hej

    Tak igen for dit svar Mindre blodpropper har alle hver dag, jeg er ikke så nervøs. Jeg har allerede specialfremstillede støttestrømper gennem Sahva, og jeg tog dem på for en sikkerheds skyld. Jeg vidste ikke at man kunne få dem fra apoteket.
    I øvrigt ligner det mere en åreknude som du beskriver den; det kunne også være noget helt tredje? Helle8

    PS Mit velbefindemde er ikke anderledes end det plejer.
  • Indstillinger
    Hej helle hvis du er tryg med det , så er det fint , og støtte strømpen hjælper dig så du får blod i kroppen, og du har det godt. hold stadig øje med forandringer af farve om kring åreknude og på benet, med områder med rødlige og lilla store områder , så er det til læge, god bedring
  • Indstillinger
    Hej

    Nå, her kommer noget tredje. Det er jo lidt svært at se der bagpå benet, så hende der opdagede det, kiggede på det igen og syntes jeg skulle få set på det. Både lægen og sygeplejersken syntes det lignede tægebid, selvom jeg ikke har været på skovtur.
    Jeg fik noget desinficerende på, forebyggende infektion og råd om at holde det rent og tørt, det væskede nemlig lidt. Tak for hjælpen. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.