Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skønhedsplet

Redigeret 18 september, 2011, 07:20 i Mænds sygdomme
Hej netdoktor

Jeg har sådan en slags skønhedsplet på siden af hoved - helt ved øret, den er på størelse med en ært og buler en lille smule ud - helt normalt.

Problemet er at der vokser hår ud af den, og det gør der hele tiden. Altså barbere mig den ene dag og kan allerede se noget igen den næste.

Mit spørgsmål er først og fremmest om det er muligt at fjerne sådan en lille en uden at man kan se et ar bagefter? - det er dog kun i en nødsituation da den ikke genere mig.

Hårene der stikker ud genere mig, og jeg ville vide om man på en måde kunne dræbe hårsækkende eller gøre noget for at få det til at stop.

Jeg bruger nogle gange en pincet til at trække dem helt ud alle samen med igen efter 2 dage er de der igen. Det ser lidt ulækkert ud.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej fiskeren2 denne skønhedsplet på størrelse med en ærte . er du sikker på det ikke er en modermærke . eller bare det man kan kalder en leverplet . for så er der forskel på hvad der skal gøres. på normal hud kan man ødelægge hårsækken med laser lys . men du skal spørge lægen om du må det på sådan en plet. og hvad der sker ved laser behandling på farvet område. ellers kan du hive dem ud. som nu . held og lykke
  • Indstillinger
    ´Min far siger det er en "leverplet" hvad det så end er. - hvad kan man så gøre fir den? :)
  • Indstillinger
    Nu skrive du "Hej netdoktor", så jeg vil lige sikre mig, at du ved, at du er på debatforum, og der altså ikke sidder en læge i den "anden ende"?

    Det lyder som om, du har fået undersøgt, at det er et helt uskadeligt mærke? Men - jeg vil da foreslå dig at bede din læge om en henvisning til en hudlæge, der kan fjerne den med evt. laser. I første omgang vil der komme et sår, som stille og roligt vil hele op. Måske du vil ende med at have en svag plet, der er lysere end den øvrige hud, men tal med hudlægen om det, måske han/hun har et bedre forslag til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.