Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludseligt opstået sort plet

Redigeret 16 september, 2011, 17:47 i Åben debat om øjne
Hej Folkens

Jeg er en fyr på 21 år som i sidste uge pludseligt spottede en sort plet for mit syn, som følger mit øjes bevægelse. Pletten ligner nærmest en udtværet klat "stof" og jeg føler nærmest at den er opstået fra den ene time til den anden. Hvis jeg kigger på en hvid baggrund er det tydeligt at se den er sort/mørk, men hvis jeg kigger på fx. farven grøn, så er det bare slørret der hvor pletten er.

Jeg skal til øjenlægen om 3 dage, men jeg er desværre rigtig god til at tage sorgerne på forskud. Jeg har jo læst lidt forskelligt her på Netdoktor, og umiddelbart matcher de symptomer jeg har til symptomerne på tør/våd AMD, som jeg for guds skyld ikke håber det er.

I er jo ikke læger, men jeg håber på lidt svar fra jer :-)

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det er fint du allerede kan komme til øjenlæge, så kigger øjenlægen dig i øjnene med forstørelses mikroskop. og kan se hvor det sidder på øjet. hvad den sorte plet består af er et spørgsmål. men der er flere mennesker der har noget der liner et hår eller andet gennemsigtigt der flytter sig sammen med øjet , det er ikke farligt. og almindeligt. Men den sorte plet skal du have set på. håber det er fredløs. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.