Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter efter brud

Redigeret 16 september, 2011, 18:44 i Åben debat om smerter
Hej
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg sætter det ind, men problemet er at jeg i slutningen af maj fik et brud på bæknet og fik afvide jeg sku holde mig i ro i 4 uger. Jeg holdte mig i ro i 5 uger da jeg stadig efter 4 uger havde ondt. Derefter gik jeg igang med at arbejde igen bare stille og roligt og var selfølgelig øm i starten men hurtigt over igen og havde derefter en periode på 2 uger helt uden smerter. herefter kom smerterne lidt igen men ikk dagligt. Så begyndte jeg at arbejde på fuld skue igen hvilket indebærer en del løft og efter nogle uger er det blevet til daglige smerter nogle gange værre end andre og enkelte gange så slemme at jeg har måtte stoppe op og lig vendte på det er gået over..

Selv om jeg tager smertestillende(pamol) mærker jeg stadig smerter

Mit spørgsmål er om det er normalt så lang tid efter (3 måneder siden jeg måtte gå igang) stadig at havde smerter??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Desværre er der gennem de senere år blevet skåret ganske gevaldigt i netop genoptræning, og som jeg læser dit indlæg, så har du overhovedet ikke modtaget nogen form for genoptræning efter dette brud?

    Jeg vil derfor foreslå dig, at du beder din læge om en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle øvelser, så du kan få dels optrænet ordentligt og dels kan lære nogle korrekte løfteteknikker, der vil passe lige præcis til dig og din situation.

    Når du har fået det på plads, kan det være, det vil være en god ide at gå til et træningscenter og i første omgang få en personlig undervisning, og siden jævnligt træne så dit bækken igen bliver - og forbliver - stærk og smidig.
  • Indstillinger
    hej Jubber007. det er em meget uheldigt brud du der har haft. Et brækket arm , kan give smerte flere gange år efter operation , ved kulde påvirkning. mm om vinteren. men det er general for mange andre skader at de gør ondt, når der er frost. I et bækken sidder der utroligt mange følsomme områder, der har indflydelser på hele kroppen. Ved meget kraftige smerter kan du få ekstra stærkt smerte stillende piller på recept ved lægen , eller ipren ved apoteket de er også stærke. ellers må du have morfin til at tage smerten. Det vil være en god ide , at du igen går til lægen og beder om at komme til fysioterapi. og få henvisning der til. og de kan hjælpe dig , der kan være en nerve eller muskel , sener der bliver overbelastet og det er det, du kan mærke der, giver smerten . din bækken skulle gerne være smidig og kunne bevæge sig, ellers vil din ryg og og sener, muskler få problemer. som giver mange smerter. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.