Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hårtab forårsaget af ulykke

Redigeret 4 november, 2011, 06:04 i Hårtab
Hej alle.
For godt 4 år siden var jeg ude for en ulykke, hvor jeg slog mit hoved så kraftigt, så jeg fik hukommelsestab - jeg var meget konfus i starten og huskede ikke selv ulykken eller timerne derop til. Et par måneder efter begyndte jeg at tabe mit hår i store totter, og det fortsatte til jeg nærmest ikke havde mere hår tilbage. Min egen læge mente at det var noget hormonelt, og han ville have mig på p-piller - det var min mor dog uenig i, og jeg henvendte mig til en anden læge som mente, at jeg var underernæret, og en tredje som mente, at det var pga. chokket i mit hoved. Ingen af lægerne kunne give mig en egentlig grund til hvorfor mit hår havde forladt mit hoved, men det begyndte heldigvis at vokse igen. Men selv idag, synes jeg stadig at mit hår falder af. Slet ikke så voldsomt som dengang, men jeg taber ret meget når jeg går i bad, og det er fortsat meget tyndt og når aldrig at blive langt før det falder af. Jeg spiser sundt, jeg dyrker motion, jeg spiser vitaminpiller, omega-3 og silica. Men jeg begynder snart at tro at jeg aldrig vil få mit lange, flotte hår tilbage. Er det muligt, at der simpelthen er en grænse for hvor langt mit hår kan blive, og derefter bare falder af? og er der noget jeg kan gøre for at det vokser hurtigere?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg kender en der har prøvet det samme som dig at håret pludslig faldt af. som din trejde læge siger det kan komme af chock , at der pludselig sker meget alvorlige ting eller død og ulykker, Det er kroppens reaktion på den har oplevet noget meget slemt, nogle mennesker kan få grå hår pludselig, det er også sådan en reaktion, der sker fra den ene dag til den anden. Jeg har et eksempel med en malkeko med masser af mælk i yveret, hvis en person, slår, vrider halen rundt på den, eller sparker den bag på låret , kort før den skal malkes. bliver koen så bange , at dens hjerne sender antistoffer, for at forsvarre kroppen ud i mælken. og dette mælk duer ikke at drikke , det kan ikke holde sig. og vil måske også smage grimt. Det er det samme din krop har gjort at den sender antistof og stress hormon ud i kroppen , som så udløser at du taber håret. Ja man kan så sige der er en mere læge der har ret med at det er hormoner. i kroppen. stress hormoner er kroppens sidste forsvar for at overleve en krise situation, men den er skadelig for dig at være i for længe, den kan blive kronisk , der medfølger andre sygdomme .
  • Indstillinger
    Hej igen jeg skulle lige finde noget i min dyre bog, dyr der mangler Jod har hårtab og tynd hårlag. der laves forsøg med dyr , så tænker om det også er det du mangler. og det kan hjælpe dig . Hvis du har jodmangel får du også problemer med nedsat skjoldbruskirtel funktion. om du vil kontakte lægen igen og der kan tages en prøve om du mangler mineraler. der er jod i salt, men nu frarådes det at spise salt, så jeg ved ikke lige hvor du så kan få jod. men ellers spørg på apoteket eller hos matas. at spise fiske olie giver glans i håret. men hvis du får blodfortyndende medicin , er fiskeolie også blodfortyndende. og brug en hudvenlig shampo som derma eller ph shampo fra matas . der ikke er parfyme i . når dit hår er groet lidt ud kan du klippe det . det er signal til håret at det igen skal til at gro. og på den måde kan det være det lykkedes igen at det bliver længere. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej du skal lige tale med lægen angående jod mangel, for meget jod kan påvirke skjoldbruskkirtlen med dens hormon i kroppen så det skal kun lige passe til det det der evt mangler , hvis det er årsagen. held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg bruger i forvejen en shampoo uden parfume, parabener m.m og bliver klippet ca. hver tredje måned. Jeg tvivler ret meget på, at jeg har jod mangel - så virker det meget sandsynligt at min skjoldbruskirtel producerer for meget hormon. Men jeg har i hvert fald en læge tid i denne uge, så må jeg få taget nogle prøver. Tak for hjælpen :-)
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har også været ude for en ulykke for 24år siden hvor jeg fik et piskesmæld og lige siden har jeg haft et for stort hårtab. Det er der konstant men forværres voldsomt periodevis som nok hænger sammen med mange stærke smerter. Jeg har været til naturlæge som mente der var sket noget i forbindelsen op til hovedet/blokering af små blodårer og nervebaner og derfor dette hårtab. Det kan jeg kun give ham ret i da jeg også har fået det konstateret hos speciallæge.
    Jeg har selv tænkt på noget hovedbundsmassage måske kunne hjælpe lidt men det er ikke afprøvet og ville så heller ikke hjælpe hvis problemet sidder i nakken.
    Så desværre må jeg nok skuffe dig der også har dette problem at der nok ikke rigtig er noget du kan gøre da det måske er det sammen der er sket hos dig....
    Det eneste du kan gøre er at leve sundt og uden stress og så pleje håret så godt som muligt.
    Det er deprimerende især for os kvinder hvor håret betyder særlig meget for vores velvære og udseende.
    God bedring...

    mvh.
    Jean
Log in eller Registrér for at kommentere.