Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HÅBER DER ER NOGEN DA KAN HJÆLPE MIG..

Redigeret 16 september, 2011, 18:22 i Sportsskader
Jeg fik en lille rev min menisk i højre knæet under en fodbold kamp for 6 mdr siden. jeg var til mc scanning for 3 mdr siden. da fik jeg vide jeg havde en læsion skade i min højre knæ. i nogen skader hele reven sammen igen. og nogen gang gøre de ikke . fik jeg vide.. i alt har jeg haft skaden mere 6 mdr tid. jeg kan stadig mærke en gang i mellem min knæ, gøre ondt osv. jeg har svært ved løbe eller gå oppe ad trapper. jeg har os væsk i min knæ...

jeg bruger omkring 10-15 min træne min knæ- ved motion cykel eller vippebært. Hvor længe kan det tage min menisk hele sammen igen.

Hva skal jeg gøre for at komme hurtig over skaden..

ellers skal jeg gennem en kikkert opertion...

håber da er nogen da vil hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis dit ben ikke er groet sammen , er det nok en god ide ikke at løbe på det, har lægen sagt til dig du skal lave disse øvelser. Det væske du taler om du har om knæet, er det kommet efter du har fået scannet benet . og smerte. for så skal du gå en tur til din læge. og finde ud af hvorfor der samler sig væske i dit knæ. Så må du spørge lægen hvad du skal have af andre undersøgelser, det kan lægen bedst svare på . hvad i har talt om tidligere. Hvis knæet gør ondt kan du få støttebånd på apotek til knæled . det hjælper knæet så det ikke gør ondt i ledet, når du bøjer. men hævelsen skal være væk. Om natten kan du sove med en angora tæppe omkring benet det er godt med varme til et hævet ben, da jeg var barn smeltede vi palmin og lå det rundt om knæen der var væske indeni, hvad de gør i dag ved jeg ikke . god bedring
  • Indstillinger
    JEG FIK VÆSKEN EFTER MIN KNÆ BLEV LÅS SAMMEN EFTER SMÅ ØVELSER.
    OG JEG HAR VÆSKEN MERE END 5 MDR. JEG KAN GODT CYKLE OG LAVE SMÅ ØVELSER. MAN JEG KAN STADIG MÆRKE MIN MENISK . JEG KAN IKKE LØBE PÅ GRUND VÆSKEN.. JEG HAR VÆRET TIL LÆGEN MANGE GANG. JEG HAR BESLUTTET MIG EN KIKKERT OPERTION. JEG HAR VENTET MERE END 6 MDR MIN MENISK SKULLE HELE SAMMEN. DET VISER IKK DEN HAR
  • Indstillinger
    Hej ja det kan være godt ihvertfald at få kigget om der er sket en skade inde i benet et andet sted , siden der er væskeansamling. og en kikkertopperation er en mulighed til at se det tættere på og prøve at reparere skaden. en gammel skade, har svært ved at gro sammen , hvis det ikke sidder på det rigtige sted . der passer ud for det sted hvor skaden er sket, de to sider skal passe sammen , og ind i hinanden som et puslespil. og helst være friske i såret for de kan gro bedre sammen. og danne nyt væv, der lapper over hinanden. så måske en operation kan hjælpe . og det bliver sat rigtigt sammen, men for en sikkerheds skyld spørg lige overlægen der operere dig, om du må dyrke alt det trænning , mens det gror sammen. eller benet skal være så meget i ro som muligt. held og lykke med operationen
Log in eller Registrér for at kommentere.