Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

av min lilletå!

Redigeret 12 september, 2011, 18:10 i Fod- og knæskader
jeg har smadret min lille tå ind i dør kammen rimlig hårdt.

Det gør sinsygt ondt. det har det gjort i næsten 3 timer

den er hævet sviger meget varm og har blødt en del ud af neglen.

jeg kan sagtens bevæge den lidt , men det gør ondt

den gør ondt at støtte på.

jeg kan heller ikke røre den uden det gør rigtig ondt

jeg syntes den sidder lidt mærkeligt, det samme gøre den tå som er ved siden af.

hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja jeg synes du lige ringer til vagtlægen nu og høre om du skal komme på skadestuen med den i nat. du skal ikke tage smertestillende piller før du har talt med lægen. men en pose ærter fra fryseren kan du tage på tåen der skal være et håndklæde under . og på foden i 10 minuter , en pause og så igen så der ikke kommer forfrysninger på tåen. men fing nu til vagtlægen hvis du ringer til din egen læges telefon nu skulle de gerne sige nummeret til din vagtlæge. Hvis smerterne er stærke kan du få ekstra stærke smertestillende ved lægen . god bedring
  • Indstillinger
    problemet er at jeg ikke lige er den største fans af læger. så hvis det stadig er slemt i morgen prøver jeg at ringe. :)


    Men tak for hjælpen :)
  • Indstillinger
    Er der nogle andre der kan se om din tå er brækket. den tå ved siden af. som du siger sidder skæv. Du kan ikke sove for smerte hvis du ikke får noget smerte stillende , hvis du vil vente til imorgen ved egen læge . Hvis du er under 12 år må du kun tage 1 smerte stillende pille af gangen, Pamol eller pinex mm 500 mg. Hvis du er ældre end 12 år må du tage 2 skt piller smertestillende , med 8 timers mellemrum. før du får nye piller. men tag ikke en pille før du skal til læge eller sygeplejeske. Er man kun under 7 år skal der mindre til dosis til det står på pillerne. hvor meget man kan tåle. spis ikke albyl hvis du er overfølsom for noget. hej
Log in eller Registrér for at kommentere.