Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

ALT smager af salt!!!

Redigeret 14 september, 2011, 10:55 i Åben debat om tænder og mund
Hejsa.

Jeg kan ikke rigtig se andre her med mit problem, men måske er der en læser der alligevel kan hjælpe mig.
Mit problem er, at alt smager af salt og jeg mener virkelig, ALT...
Det er somom jeg har et indre saltkar i munden der udsender SALT konstant..
En lækker morgenmad med vaniljeyoghurt, blåbær osv
bliver ødelagt af SALTsmag og vanilje og salt spænder bare ikke...
Heller ikke en god kop kaffe med saltsmag
OG jeg kunne blive ved - ALT smager af salt.
Nogen der lige kender til det? For jeg magter det virkelig ikke...

VH. en meget desperat pige.

Kommentarer

  • Hej nej jeg kender ikke at det smager af salt. men i øjnene er der saltvand , og de har forbindelse i det luftrum der inde bag næsen og ned i svælget , så det kunne være en mulig forklaring at der kommer noget på tungen bagerst i munden når der løber væske ned derfra. men hjernen kan også synes at den kan smage forskelige ting. og lugte forskellige ting. men prøv at få en tid hos en øre , næse , hals læge . bare find telefon på sådan en og bestil tid. du skal ikke igennem lægen for at få henvisning. måske du har mere tåre produktion. og der er en naturlig forklaring held og lykke
  • Måske det kan være symptom på kludder i vitamin- mineralbalancen...?

    Uanset hvad skal du da tale med lægen.
  • Okay - tusind tak - må få kontaktet lægen i morgen så.

    Vh. mig
  • Du kan muligvis have B12 mangel. Jeg gik med B12 mangel i over et år før det blev diagnosticeret, og til sidst havde jeg det som om jeg suttede på salt lakrids altid. Maden smagte underligt og min tunge og mund var ru og gjorde ondt. Alting sved i munden på mig.
    Læg mærke til om du er ekstra træt, ell har blæner i munden, det kan også snurre i hænder og fødder, ell de kan føles vatagtige.
    Mine første symptomer nå jeg mangler B12 er altid en saltsmag i munden.
    Diagnosen stilles ved simpel blodprøve og behandlingen er indsprøjtning ell tabletter med B12.
    Mine mundsymptomer forsvandt fuldstændig efter fjorten dage med B12.
Log in eller Registrér for at kommentere.