Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det utroskab?

Redigeret 15 september, 2011, 03:56 i Utroskab
jeg har en mand som jeg op til flere gange har taget i at skrive meget frække og intime beskeder til pige på scor.dk , har indda fundet ud af at han har givet sit nummer til nogle af de piger han har skreven med . selvom jeg har konfronteret ham med de oplysninger jeg har fundet benægter han blankt og forsætter , det er nu en måneds tid siden jeg sidst har fundet noget men føler jeg hele tiden utryg og fanger mig selv i at tænke på det flere gange om dagen . er meget i tvivl ved ikke helt om jeg skal blive eller gå. På en eller anden mærkelig måde får han den altid vendt og ender med at blive sur på mig.
Hvad ville i have gjort?

Bkbkbk1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Smid ham ud, og det kan kun gå for langsomt, han er jo både utroværdig og respektløs over for dig.
    Tvivlen vil altid nage dig, hvis du holder ved ham.
  • Indstillinger
    Ja, jeg er enig. At din mand totalt afviser at tale med dig om det her, er da total mangel på respekt over for dig.

    Jeg vil foreslå, at du forlanger at I sætter jer ned og taler om det her, for han forstår tydeligvis ikke, hvad det gør ved dig, at han har et sådant behov - og han forstår øjensynligt heller ikke, hvor nedgørende det er for dig.

    Du skal gøre ham klart, at enten får I talt dette grundigt i gennem og han forklarer hvorfor han har dette behov - måske, hvad det er han mangler i forhold til dig, og så må du så finde ud af med dig selv, om du så vil kunne leve op til hans ønsker. Eller også så stopper jeres forhold - og det gør det her og nu.

    Som jeg ser det, så kan han slet ikke se, at det er et problem, hvorfor han skal have at vide, hvor sårende det er for dig, at han afviser dig.

    Han har nogle behov og ønsker - det har du vel også, det er ikke kun den enes behov, der skal tages hensyn til, og kan han ikke forstå det, så kan I lige så godt stoppe lige nu.
  • Indstillinger
    Først og fremmest, så er det svært at råde dig til om du skal gå eller blive. Det må og skal blive din egen beslutning, hvad du kan og vil være med til.

    Der er ingen tvivl om at din mand har gang i noget, og spørgsmålet er så bare hvad. Det lyder for mig som om han mangler almen respekt for dig, og det er vel det du skal finde ud af, hvad der gør at han behov for at være respektløs over for dig, og hvad gør at han har behov for at skrive med disse kvinder. Hvad er det han savner i jeres forhold inden han har behov for andre kvinders opmærksomhed.

    I er nødt til at finde sammen i et respektfuldt ægteskab, hvis der skal være en chance for at det bliver et forhold der er værd at satse på i en fremtid. Det første skridt er at erkende for din mand, at han har gang i noget der ikke er så smart, nemlig at skrive sammen med andre kvinder. Hvis han ikke vil erkende hvad han har gang i, er det svært at følge op på jeres forhold og ellers gøre det bedre i en fremtid. Du er utryg og du stoler ikke på din mand uanset om det er rigtigt eller ej om han skriver med disse kvinder, så er det vigtigt at forholde sig til og det er ikke noget din mand kan negligere. Det jeg altid tænker, når mænd eller kvinder har behov for at lade som om ens mand eller kone er mere eller mindre intelligente, når de opdagere deres ægtefælles utroskab, så tænker jeg hvad gør at den manglende respekt fortsætter, når først de bliver spurgt om deres utroskab, er det jo ofte fordi der lægger nogle rimlig klare beviser eller antagelser omkring det ellers ville man jo ikke nedværdige sig til at spørge, da det jo er lidt pinligt, hvis nu man tager fejl. Jeg kender en mand som kunne bilde sin kone ind efter hun havde modtaget en mail om hans utroskab, at de havde et godt ægteskab, så det var nok fordi personen var jalous. Det er manipulation, så det batter og det er det der undre mig hvor, og hvorfor blive i ægteskabet, når konen alligevel ikke var andet værd. Manden viste sig at have været utro i nogle år med den samme kvinde. Jeg undres hver gang jeg høre sådanne historie hvor langt en utro kan komme med sine løgne, men de virker må jeg bare sige på rigtig mange.

    Kommunikation er vejen frem, og du skal sætte din mand ned på en stol og lade ham forstå, at enten så taler I om hvad der sker, og hvis du med sikkerhed ved at det han har gang i er rigtigt, så ville jeg hvis jeg var dig sætte mig i respekt og sige at nu er det nu i skal have ægteskabet op at køre igen, fordi det han gang i nu gør dig utryg og usikker på jeres ægteskab. Få modet til det og beslut dig til på forhånd. hvad du vil bruge din viden til. Vil du skilles hvis han fortsat lyver for dig, og hvis han nu går til erkendelse hvad vil du så? Din beslutning og dit liv, og det er kun dig der ved om du elsker din mand eller ej og om du kan leve i ægteskabet med den viden du har omkring ham.

    Håber det må gå dig godt, og få nu modet til at gøre noget ved situationen for du kan heller ikke holde til uvidenheden omkring hvad så nu?
  • Indstillinger
    Hvad med om du begyndte at skrive frække breve til unge mænd,så kunne det jo være han kunne se sagen fra din side,måske blev han lige så ked af det du er. Held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg kunne savne at trådstarter meldte tilbage.

    Men - hævn kan da aldrig være vejen frem i et parforhold.
Log in eller Registrér for at kommentere.