Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kan man bløde imens man er på p-piller?

Redigeret 13 september, 2011, 01:56 i Åben debat for kvinder
Jeg har været på p-piller i næsten et år. For nylig havde jeg glemt at tage mine p-piller 2 dage i træk hvor jeg så trejde dag tog alle tre på en gang, samme dag begyndte jeg at få udflåd og begyndte at bløde. Er det normalt, og skal min krop bare til at vænne sig til at tage p-pillerne igen eller hvordan?? Jeg er bange for at have samleje for jeg ved ikke om jeg er beskyttet.

Kommentarer

• Hej du må ikke tage 3 piller på en gang hvis du har glemt at tage i nogle dage. du skal fortsætte med 1 pille . men du har fået blødning i de to dags pause. så kroppen er blevet forstyret , i sin rytme. tale lige med din læge for en sikkerhedsskyld nu hvor du har taget så mange piller og få mere at vide om de p- piller du får. og læs indlægssedlen i æsken , der skulle gerne stå på hvordan du skal tage pillerne. hej
  • Hvis man glemmer 1 pille, så tager man den når man opdager det, også selvom det er samtidig med den næste, og så fortsætter man med en om dagen.

De oplysninger jeg kan finde mht at have glemt mere end en er meget varierende, lige fra at man skal fortsætte og springe næste blødning over til at man skal stoppe op straks og holde 7 dages pause.
    Ring til lægen og spørg om du skal holde pause næste gang eller springe den over. Og spørg hvad du skal gøre hvis du kommer ud for samme situation igen en anden gang (tage de glemte, fortsætte uden at tage dem, stoppe...)

Så vidt jeg ved er det 14 dage man ikke er beskyttet efter sådan et nummer. Men måske det kun er 7.

Uanset hvad; på med kondomet - og ja, man kan sagtens bløde når der er gået kludder i p-pillerne.
  • http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-piller.htm

Jeg fatter ikke nogen tør tage p-piller uden at sætte sig ordentlig ind i, hvordan de fungerer. Det gælder for den sags skyld alt slags medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.