Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Acne/ar/perioralis dermatitis HJÆLP

Redigeret 15 september, 2011, 04:02 i Bumser
Min historeie er lang og ikke særlig sjov, så den prøver jeg at gøre kort.
Men har haft acne længe og efter en tur hos en kosmetolog fik jeg (troede jeg) også cystisk acne. Gik til lægen og hun mente jeg skulle have antibiotika plus crem at smøre på. Det blev værrer og jeg kom til hudlæge. Han gav mig en Iso kur. 1 månede og det var værre en nogensinde nu også med ar efter alt det opblomstring jeg havde fået af den medicin.
Kom til hudlægen igen der nu mente jeg havde perioralis dermatitis. Og jeg skulle slet ikke have Iso men en ny antibiotika kur - tetralysal. Og IKKE crem da det er meget slem for såadn en sygdom.
Men mit spørgsmål er, nu sidder jeg så her med rød/lilla ar på hele min hage. Er der nogle der har erfaringer med hvad jeg skal gøre? Jeg går ikke ud mere jeg sidder der hjemme og græder, kan ikke se mig selv i spejlet mere.
Jeg er stadig ikke færdig med antibiotika kuren men ved jo det ikke tager ar.

En meget ked person.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære søde Julie
    Du må ikke fortvivle. Hvis jeg har ret i at du er ung, er der stadig masser af håb for dig. Din hud udskifter sig selv gennem tiden og dine ar vil blive meget pænere med tiden.
    Jeg lider selv af dermatitis og har også nogle ar, men det skal altså ikke afholde mig fra at gå ud og gøre det jeg har lyst til. Du er lige meget værd som menneske med eller uden ar! Du kan evt prøve at købe en lille tube e-vitamin salve på apoteket. E vitamin gør godt for huden og jeg har selv brugt det meget.
    Håber alt det bedste for dig...
  • Indstillinger
    Kære Julie
    Jeg kender godt den følelse af at ens værd afhænger af hvordan man ser ud og at man ikke har lyst til at blive set, fordi man føler andre også ser sådan på en.

    Det er en løgn i vores tanker og jeg håber du vil finde ud af hvor fantastisk værdifuld og smuk du er fordi du er den du er! Ikke afhængig af hvordan du ser ud.

    Alligevel vil jeg lige give et par råd mod ar :)

    "Traumeel" creme er rigtig godt til ar og sår (for mig også til uren hud, men det afhænger selvfølgelig af din hudtype) Kan købes i matas og i helsekostbutikker og en lille tube er ikke særlig dyr. Desuden er det et naturligt produkt ikke med en masse gift som det lyder som om hudlægen har givet dig..

    Ellers er der en økologisk olie som også er meget go for heling af ar så de blir pænere og mindre tydelige. Den hedder "Virgin Colled pressed Rose Hip Oil" og kan købes i Pureshop i grønnegade eller andre butikker der har mærket organic pharmacy.. Den koster 279 men er en god investering og holder længe da man kun bruger lidt af gangen.

    Håber det kan give dig lidt mod på alt det du står overfor men husk at udstråling er så meget vigtigere end udseende og at intet fysisk kan afgøre dit værd. Du er værdifuld som du er.

    Kh M
  • Indstillinger
    Hej jeg vil bare gerne sige tak for svar. Dejligt når der er nogle der bruger lidt tid på at hjælpe andre. :) Tror jeg vil ud og høre om de forskellige cremer i snakker om. tror lige jeg venter lidt til min dermatitis er under kontrol. Krydser stadig fingre for pillerne begynder at virke.
    Håber det er noget der kan bruges. :) Og kan godt forstå hvad i siger omkring skønhed. Det er bare super svært når man sidder midt i det. Og bare har det så skidt med en selv og føler det eneste der definere en, er de mange røde cyster og ar man har i hovede.

    Alle ønsker nok bare at se køn ud.

    Knus.
Log in eller Registrér for at kommentere.