Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

aknepiller giver meget uren hud?

Redigeret 5 november, 2011, 11:51 i Bumser
Hej jeg er kommet på tetracyklin DAK, som er piller imod akne. Jeg har ikke normalt akne, men dog lidt uren hud og mange gamle ar. Nu har jeg været på kuren i en uge, og har virkelig fået uren hud. Er det naturligt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det ikke ualmindeligt at man netop ofte i starten oplever en opblussen ved diverse især hudbehandlinger, men hvorfor er du begyndet at tage medicin for noget, du ikke fejler? Du skriver, at du normalt ikke har noget videre uren hud, hvorfor er du så begyndt at medicinere?
  • Indstillinger
    jeg har altid haft uren hud og fik det i en meget tidlig alder, men det er ikke ligefrem akne. Det var min læge som foreslog pillerne, fordi jeg er træt af at ingen midler jeg har brugt, har fået det til at forsvinde helt, men tak for svaret (:
  • Indstillinger
    Har du overvejet at hudproblemer kan skyldes en ubalance inde i din krop, og du måske ved at ændre din kost kan få den i balance?
  • Indstillinger
    Jeg spiser meget sundt, bla fordi jeg får meget uren hud af usundt mad. Men alle mine søskende har uren hud, så det er højst sandsynligt noget jeg har arvet.

    - Hvor lang tid tror i der går før det vender og jeg begynder at få renere hud?
  • Indstillinger
    Redigeret 5 november, 2011, 11:53
    Nu er det ikke fordi du behøver at spise usundt. Mange der lider af uren hud efter teenageårene oplever en forbedring ved at udelukke alle mælkeprodukter (youghurt, ost, smør osv.) og raffineret sukker. Du kan prøve nogle dage (helst længere) og se om det har en virkning for dig.

    Sender gerne anbefalinger på bøger omkring emnet, hvis du er interesseret i at kigge på din kost.
Log in eller Registrér for at kommentere.