Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ømme bryster og forsinket mens.

Hej. jeg er virkelig bange for om jeg måske er gravid..
jeg havde sidst min mens mellem perioden 7. september til 17. september. Men jeg har ikke fået den endnu, jeg føler min mave er dobbelt så stor som før, og jeg har virkelig ømme bryster. Jeg har også ekstrem meget udflåd lige for tiden.
Nogen som evt ved hvad det kan skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ville anbefalde dig at købe en graviditetstest, sætte dig grundigt ind i det, og tage testen. Det er svært at gætte på om du er gravid eller ej, da der bestemt er en chance hvis din menstruation er udeblevet. Endvidere ved du vil også bedst om der skulle være en grund til at du forventer graviditet eller ej.
  • Indstillinger
    Hmm.. vi ''glemte'' kondomet ugen efter min mens. i september.. og vi ved ik om han nåede at trække sig ud eller ik, men der var ihvertfald også ''creme'' på sengen, og jeg følte ik den ''splattet'' følelse, som når noget ''render ud'' af en, som mange fortæller det.
  • Indstillinger
    De symptomer kan du sagtens få af at gå og være nervøs.
    Og menstruationen kan også forsinkes af stress/nervøsitet.

    Så vidt jeg ved er det kun meget få der får symptomer så tidligt i graviditeten.

    Men hvis du sidst fik menstruation d. 7. august (du skriver september) syntes jeg da helt bestemt at du skal tage en gravidtetstest.

    Det er og bliver nu en gang den nemmeste måde at finde ud af om man er gravid på...
  • Indstillinger
    Er enig med de andre, men bliver nødt til lige at gøre dig opmærksom på, at fordi at han når at trække sig ud inden han kommer, så er det ikke ensbetydende med at du er sikret mod graviditet. Der kommer jo såkaldt præsæd, som også kan befrugte og det kan man ikke mærke. Så det er bestemt ikke for at skræmme dig, men du kan altså ikke vide dig sikker, bare fordi han måske (primært) er kommet udenfor dig.
    I øvrigt så kan brystspændinger og øget udflåd også komme, som forgænger for menstruationen. Sådan har jeg det i hvert fald selv.

    Håber du finder ud af det!
  • Indstillinger
    Hej Amalie94. Jeg kan se, du er ny debattør og velkommen til.

    Jeg synes, det er et både fint og godt råd, du kommer med, men jeg vil dog foreslå dig at se på datoerne for indlæggene.

    Der er bestemt ikke noget galt i at tage en gammel debat op igen - da den for andre kan være relevant, men jeg kan garantere at michsej12, har fået svar på sit spørgsmål, da det er et halvt år siden, hun spurgte om en eventuel graviditet.
Log in eller Registrér for at kommentere.