Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation og p-piller

Redigeret 7 september, 2011, 16:36 i PMS og menstruation
Jeg er 22 år og begyndte på p-piller sidste mandag dvs. den 29. august. Tog som anvist første pille på første blødningsdag, men mit problem er at jeg har haft menstruation lige siden! Nogle dage mere end andre men det er på ingen måde bare brun udflåd. Desuden er min hud slået lidt ud. Er det fordi min krop lige skal vænne sig til forandringerne eller skal jeg skifte til nogle andre?
Mærket er novynette og jeg har taget en pille hver formiddag. Jeg har ikke taget p-piller før nu.
Venlig hilsen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du ikke læst indlægssedlen???

    Den er her: http://xnet.dkma.dk/indlaegsseddel/PdfF ... 49&lang=da

    Der står BLANDT ANDET:

    Meget almindelig bivirkning: Blødningsforstyrrelser.

    Alvorlige bivirkninger (blandt andet):
    Udslæt med ømme, røde knuder oftest på ben og arme. Kontakt lægen.
    Overfølsomhedsreaktioner, f.eks. pludseligt hududslæt, åndedrætsbesvær og
    besvimelse. Kontakt straks læge eller skadestue. Ring evt. 112.

    Ikke alvorlige bivirkninger:
    Ikke-almindelige bivirkninger: (1-10 brugere ud af 1000)
    Nældefeber/udslæt


    Ring til din læge i morgen tidlig og få en snak.
    Det kan godt være, at lægen vil sige til dig, at du skal se tiden an. Så må det være op til dig om du vil lade din krop have det sådan her længere tid eller ej.
    Det kan også være at lægen foreslår at du stopper og/eller skifter til et andet mærke.
  • Indstillinger
    Jo, selvfølgelig har jeg læst indlægningssedlen, men skrev netop i håb om en mere konkret forklaring, så jeg ikke behøver ringe til lægen, som sjældent er til at få fat på.
    Det kunne jo være der var nogen, som havde oplevet præcis det samme.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg oplevede umiddelbart, præcis det samme da jeg startede på p-piller.
    Jeg havde en telelfon-konsultation med min læge, og hun sagde at jeg skulle stoppe med at tage pillerne, vente til blødningerne stoppede, og derefter begynde at tage pillerne igen.
    Hun påpegede selvfølgelig at hele præventionsdelen af p-pillerne ikke ville fungere optimalt i den periode hvor min krop skulle vænne sig til dem.
    Men derefter var alt som det skulle være,
    Håber det hjælper dig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.