Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"voksen"-bumser

Redigeret 24 oktober, 2011, 08:08 i Bumser
Jeg er sidst i 30'erne og har i de sidste par år været plaget af meget uren hud. Det er pludselig forværret og jeg har nu mange bumser på hals, ryg og i ansigtet. Ret irriterende når man for længst er ude af "pubertets-bumse-alderen"
Nogen der har tips og ideer til hvordan man kommer problemet til livs? Anbefalinger til hudpleje, særlige cremer e.l?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mine børnebørn går til kosmetolog og den behandling hjælper. Huden er fin. Holder de op kommer bumserne igen.
  • Indstillinger
    Du skal holde dig langt fra produkter med alkohol, parfume og farvestoffer. Det plejer at forværre problemet. Det bedste du kan gøre, er at bruge produkter med så få tilsætningsstoffer som muligt.
    Jeg kan anbefale produkter fra apoteket. Vichy er godt - de har produkter til mange forskellige slags hudtyper (tør, fedtet, sensitiv osv.). Synes du skal gøre dig selv den tjeneste at gå på apoteket og spørge én til råds. Og husk, det handler ikke nødvendigvis om at finde produkter som er decideret rettet mod bumser/uren hud. De har nemlig desværre en tendes til at udtørre huden, da de indeholder alkohol. Vælg i stedet milde produkter, som stadig renser huden, men plejer den samtidig. Jeg vil anbefale en sæbefri renseskum fra Vichy - super lækkert produkt, som ikke er for skrapt til huden - jeg lider selv af rosacea (en form for bumser) og må derfor ikke bruge sæbe i mine produkter. Husk når du bader, at bruge de samme skånsomme produkter. Neutral laver gode parfumefri/parabenfri/farvefri produkter. Matas har også parfumefri produkter. Det samme gælder shampoo, som ofte er fyldt med tilsætningsstoffer og parfume. Og man tænker som oftest ikke på, at når man bader, så udsætter man også huden i ansigtet for parfumer etc. som findes i shampoo osv.
    Der er jo heller ingen grund til at bruge produkter som i længden kan give allergi og hududslæt :)
    Håber du finder en løsning. Jeg skal nok skrive, hvis jeg finder nye bedre alternativer til dit problem.
    Kh. Miss Sascha.
  • Indstillinger
    du kan prøve at holde dig langt væk fra chips og evt hvedemel, og spise fulkorn og spelt i stedet for, det virker for mig.... til tider:(
Log in eller Registrér for at kommentere.