Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kæreste langt væk

Redigeret 9 september, 2011, 10:10 i Samliv
Hej!

Andre her, som har haft en kæreste i et andet land? Min bor 12 timers flyrejse herfra; vi har været kærester i et år. Hvordan holder I ud, og ikke mindst; hvordan tackles kulturforskellene? Min kæreste er Hindu, men ikke stærkt-troende.
Vi har fremtidsplaner, taler sammen dagligt, og mødes med ca. 2½-3mdr's mellemrum.
Savnet er virkelig hårdt, måske hårdest for mig, da jeg fornemmer, at han er bedre til, at acceptere afsavn...netop pga. kulturen.

Mvh.
kalap

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Andre her, som har haft en kæreste i et andet land? Min bor 12 timers flyrejse herfra; vi har været kærester i et år. Hvordan holder I ud, og ikke mindst; hvordan tackles kulturforskellene? Min kæreste er Hindu, men ikke stærkt-troende.
    Vi har fremtidsplaner, taler sammen dagligt, og mødes med ca. 2½-3mdr's mellemrum.
    Savnet er virkelig hårdt, måske hårdest for mig, da jeg fornemmer, at han er bedre til, at acceptere afsavn...netop pga. kulturen.

    Mvh.
    kalap

    HEJ
    at savne er en god ting men også svært da man ikke bare lige kan få et knus hvis man vil
    at være sammen men en anden kultur kan være meget svært da ting du syntes er ganske normalt eller uden betydning kan være afskyeligt nedværdigene eller frastødende dette kan så gælde begge veje

    forks hvis der er balade i ægteskabet så flytter konen hjem
    og så skal manden på arbejde for at vinde hende tilbage uanset om det er hender de er dum ellers sker der ikke mere og de blir skildt

    der er nogle gange hvor jeg spør eller siger noget til min kone som får hende til at fare i flindt eller bare er sjokeret og hvor jeg tænker hvad pokker skete der lige der

    og der er også nogle holninger fra hendes kultur hvor jeg tænker hold da op
    det kan ikke være rigtigt


    men der er også gode ting ved forskelige kulture der blandt andet har givet mig min interesse for asien så som at familien er det vigtigste i verden
    nu taler jeg ud fra min kones kultur kinesisk


    nu lyder det måske lidt hårdt men alt after hvilken stand og så videre han har
    så ser de anderledes på ækteskabet end os det er meget meget få der der gifter sig hvis ikke der er fremtid i det kærlighed er en bonus

    nu er der 7 års reglen som både kan være en dårlig ting hvis man vil skilles
    men også en god ting da man ikke bare kan smutte
    snakede med en kineser og hun sagde alle de veninder hun havde hvor der var 3 års regel er skildt dem som ikke har haft 3 års reglen er stadig gift
    da de har måttet lære og leve med hinandens forskelle kulture ogsv

    husk kærlighed gør blind
    håber det aller beste for dig
  • Indstillinger
    Hej,
    mange tak for dit svar. vi har været kærester i et år, og vi kan se en fremtid i det. Det har taget tid, at nå frem til, hvordan vi kan nå det fremtid bedst, men vi kan se det nu. Jeg har særbarn her, så derfor kan det lade sig gøre.Det kommer bare til at tage noget tid endnu, da han har nogle praktiske ting, som han skal have klaret i forhold til familien.

    Vi taler sammen hver dag, men der hvor jeg mangler noget erfaring, er i forhold til deres kultur/ familie. Vi har som sagt talt sammen hver dag i et år, men den sidste uge, har de haft en festival dernede, og det tager en masse af hans tid, så meget, at han ikke har haft tid til, at tale med mig. Det gør utrolig ondt, da jeg altid ville kunne finde tid til ham. Men måske forstå jeg ikke vigtigheden af denne festival. Han arbejder om dagen, og om aftenen fejrer de indtil midnat.

    Vi havde aftalt, at tale sammen hverdag, blot i dagtimerne i stedet. Når han så alligevel ikke kan finde tid, føler jeg, at han glemmer mig...jeg er jo ved at gå til af savn, og normalt har han det ligesådan, men nu kan han pludselig klare sig i mange dage uden mig....

    Måske er de bedre til, at affinde sig med savn, for på et tidspunkt, hvor vi ikke troede, at det kunne lade sig gøre, at komme til at bo i Dk, var han sådan mere...nåh, men ok. Hvis det ikke kan, så m vi jo affinde os med det. Det på trods af, at han elsker mig højt...Altså, med det mener jeg, at de msåke er bedre til, at bare lade sig nøje?? Jeg ved det ikke, men bare et skud..
    Nu er der selvfølgelig også forskel på Indere og kinesere, men kulturene er nok tættere en Dk og Indien, tænker jeg.

    Kh
    K
  • Indstillinger
    det var så lidt

    hvad er det for praktiske ting han skal have klaret
    akeptere familien jeres forhold har du mødt dem

    jeg kan høre at du er meget forelsket eller har et stort savn
    det er også forståligt nok men prøv at tage det roligt
    hvis det er ligesom i kina med deres festival så er det en meget vigtig ting for inderne og det må du prøve at akseptere og vente på at den er overstået
    det er jo kun en uge eller 2
    så har han tid til dig igen hvis ikke skal du måske passe på

    familien betyder sikkert også meget for indere og dem kommer han til at føle samme afsavn for som du gør med ham lige nu
    hans vil bare føles støre da det er mange han flytter fra og den samme kultur og familie vil han ikke kunne få i dk
    og det kan være hårdt for forholdet bare så du har det i tankerne
    husk at for dig er det kun den korte tid det blir meget længere for hans vedkomende når han kommer til dk i forhold til indien og familien

    han har sikkert også et savn til dig men hvis den er så vigtig i deres kultur
    så må du bare sætte dig tilbage og vente tag i bio cafe eller andet

    du siger at han sage nå ok så må vi afinde os med det
    mistede han så interessen for dig ? eller fortsatte i stadig med at være forelsket snakke ovsv

    jeg tror at du måske har ret i at de bedre kan lade sig nøje på en anden måde end os

    jeg kan give dig et par eksemler fra kina
    i kina er moren og far det mest betydnings fulde i verden da kinesere ser det som en plikt at forgude og passe på dem da det er dem der har skabt dem livet mine sviger forældre er viktigere end mig og det må man akseptere
    men hun gik aligevel i mod dem da de sagde nej til at hun måtte gifte sig med mig

    i kina har de meget med at man ikke må tabe ansigt så nogle ting jeg gør eller siger kan nogle gange få hende til at føle det

    udadtil viser man altid et godt smil uanset om de har lyst til at slå en oven i hovedet . så hvis der er gæster så ser alt godt ud men når de er gået
    så er det en helt anden sag
    de er opfostret med høflighed som oftets misforstås i dk
    og det gælder hele asien

    i kina siger man ikke kærligheden den skal føles hehe kan være lidt svært
    grundet kulturen så man ikke altid kan se at det er det hun viser

    kultur forskæld i ækteskab er meget svært mange som kommer herop blir skildt og finder en anden hvor det er nemere for nr 2 mand da den første har slibbet nogle af kultur forskellen af som har givet problemer i det første ægteskab så de nemere kan akseptere dem med nr 2
  • Indstillinger
    Hvor er du sød, at give dig tid til, at svare mig:)

    I den periode hvor han var i tvivl, virkede han meget frustreret, men vi havde kontakt hver dag, og han sagde, at han virkelig elskede mig...at det altid ville være sådan, uanset fremtiden.

    Han har ikke tænkt sig, at spørge familien hvad de mener, idet han generelt ikke har meget med dem at gøre. Han siger, at han ikke blander sig I deres liv, og at de ikke blander sig i hans. Han skal have klaret nogle ting omkring hans mor, som han forsørger, og som vi fortsat vil forsørge (i Indien) når han kommer hertil.

    Festivalen er overstået nu, og ja, jeg piskede nok en stemning op, for vi har haft alm. kontakt igen de sidste 3 dage. Han startede med, at spørge til, hvilke papirer han manglede til sit visum :)

    Men savnet er svært, og der skal ikke så meget til, før jeg tror, at han ikke vil mig, men det har nok mere at gøre med mit selvværd end hans opførsel.
    Han søger pt job i Dk (ahn har en god udd.), da vi, om muligt, gerne vil "prøve forholdet af", inden vi gifter os. Er det ikke muligt at få job, vil han komme på 3mdr's visum på et tidspunkt næste år, så ser vi, hvordan alting er der :) Selv om vi er meget glade for hinanden og tror på det, så ved vi jo ike helt hvordan tingene udformer sig, når hverdagen starter. Og hvis vi ikke kan vente så længe, så tager vi sgu chancen og gifter os:P Men nu ser vi

    Kh
    Kalap
Log in eller Registrér for at kommentere.