Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svien mellem ballerne. (rift, rødme og lidt ujævn hud)

Redigeret 6 september, 2011, 09:22 i Eksem
Dette er ikke noget jeg har døjet med før, men det er noget der er kommet for et lille stykke tid siden.

Når jeg har mens er det ikke unormalt at jeg bliver rød og svier lidt mellem ballerne, fordi man jo er meget lukket inde der nede, trusser, bind, nogle gange hotpants og bukser, for at sikre sig det tingene nu bliver holdt på plads. Det er tit jeg så bliver rød, det svier og huden føles ja.... ujævn... men er begyndt at opleve at min hud nærmest "sprækker" oppe ved den øverste del af numsen, mellem ballerne. Sidste gang tog det noget tid før det gik væk, og brugte zink salve for at give det fugt og dulme det lidt... Det hjalp sådan okay på det. Denne gang er det så kommet igen, og det er ikke når jeg har mens jeg får det, men sådan lidt på må og få.

Det gør f.eks ondt når jeg skal ud af sengen om morgen, og jeg så drejer kroppen lidt, fordi det for min hud til at strække sig der nede, hvilket ikke er så super behageligt.

Min kæreste har snakket om at det måske godt kunne være svamp, og tvivler hellere ikke på om det eventuelt godt kunne være det, men vil hellere have at nogle af jer først giver mig et bud på hvad det kan være, og om i selv har oplevet det samme.

Jeg tørre mig altid når jeg sveder for meget, når jeg har været i bad og når jeg selvfølgelig har været på toilettet, for at sikre mig jeg er tør der nede.
Mine bukser er normalt rimelig løse jeans, og jeg går sjældent med G-streng (da det gnaver, syntes jeg). Jeg lider ikke under det, man kan godt mærke til det i ny og næ, og hvis jeg lader det være, og smør det, så forsvinder det stille og roligt. Men det kan gøre pokkers ondt, når jeg tørre mig mellem ballerne, efter jeg har været i bad.

Vil gerne til lægen med det, men i ved... det er pinligt, fordi det jo er et sted man kendertegner for at være beskidt, grimt og lugter fælt, så det er lidt voldsomt at skulle bede hende om at kikke på det.
Har i en god ide til hvad det kan være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit bedste bud er også svamp.

    Lægen kigger LANGT op i din vagina når du får lavet en GU, så mon ikke han/hun overlever lige at sprede dine baller en anelse og kigge der?

    Men hvis det virkelig er så pinligt kan du da forsøge dig med Canesten.

    Personligt syntes jeg bare altid at man bør få lægen til at kigge på problemerne før man begynder at forsøge sig frem med (håndkøbs)medicin på egen hånd.
Log in eller Registrér for at kommentere.