Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

depression..

Redigeret 5 september, 2011, 12:07 i Åben debat om depression
Sådan en har jeg så fået :( Men det kommer ikke bag på mig, da jeg de sidste 10 år har kørt op og ned, men mest ned. I perioder er det gået fint. Men da vores førstefødte kom til verden, røg jeg ned igen (længere historie om pco, barnløshed, håbløshed osv.)

Blev sygemeldt først på året i år, pga. en masse skavanker. Sagsbehandler vil have mig på fuldtid, selv om jeg kan mærke, at min krop siger fra. En læge fra kommunen der modsiger sig selv, ved at kalde det flyvegigt, men det betyder altså fibromyalgi = det passer altså, når jeg siger, at jeg har ondt og er træt 24/7.

Humøret har været a. h... til de sidste mange måneder. Uvished om fremtiden og hvad der nu ellers er at tænke på. Alkoholiker far og andre barndomsminder.

Var så hos lægen for over 1 uge siden, hvor jeg fik depot-piller med antidepresive. 75 mg. om dagen. Har så fundet ud af på nettet, at det er som sådan meget at tage om dagen. Og som jeg kan læse mig frem til, er de antidepresive for livet, da jeg jo har haft tendens til dep. gennem 10 år. Øv!!!

Bivirkningerne ved de piller er bla. træthed, hvilket jeg i forvejen døjede med. Nu er det blevet værre. Faldte i søvn hos frisøren sidst og er bange for, at det en dag også sker, mens jeg køre bil :(

Første tid der var at få hos en psykolog er om 22 dage. (eller lidt over 1 måneds ventetid, da jeg bestilte tiden)

Den eneste der ved, at jeg er kommet på antidepresive er min kæreste, men er i tvivl om, om livet bliver nemmere, hvis jeg indvier den nærmeste familie i det?? Har en svigerinde der også tager det.

Heldigvis har jeg min dejlige kæreste og vores skønne skønne unger, der på trods af lægens ord på, at jeg aldrig kunne få børn kom på natur måden efter 4 års ventetid.

Aner ikke, hvad jeg ville med dette. Men det var rart, at komme ud med til andre end min kæreste :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det lyder som om du har haft en fødselsdepression. Det er godt du endelig er kommet i behandling. Men øv at du har en anden sygdom og du bliver træt af begge piller. Tal gerne med lægen om det, hvis du ikke bliver forstået kan du skifte til en anden. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.