Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

blodprop i pandelappen

Redigeret 10 september, 2011, 13:50 i Åben debat om hjernen
hej . min far fik konstateret at han har haft en blodprop i pandelappen for godt et år siden , i dag husker han ik ret godt det virker som at han lider af alvorlig demens hvilke han er undersøgt for med hjernescanning plus urin prøve og da viste ingen tegn på demens , men blodproppen har altså gjort at han viser alvorlige tegn på demens alligevel, hvordan kan det være ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    En skander kan vel kun måle forandringer i hjernen som blodpropper , hjerneblødning , og svulster . samt måle elektriske ladninger ved eppelepsi. Såvidt jeg forstod. Blodproppen har ramt i pandelappen, og han har mistet meget af sin hukommelse. Demens er mange små blodpropper der kommer i hjernen og ødelægger hjernen, hukommelse og funktion. Min mor og far var demente. og min fars søster. Det kan være en langsom sygdom , fra første blodprop på 5 til 10 år hvor man tilsidst ikke længere har kontakt , og de ikke længere husker hvem man er , Prøv om din far kan huske fra hans barndom , og ungdom. og hold ham i hånden ,giv klem , gå tur med ham , så han kan mærke jer . og du vil kunne se på hans øjne om han synes godt om det. også mange demente synes det er dejlig at få sunget en sang. fra salmebogen med de gamle sange. der var fra deres ungdom. Det er svært at være børn til en mor eller far med demens Det at se det bliver værre , svære at klare sig selv. de ikke husker en mere , stirre ud i luften og hvad der kan komme med det . Du må læse om sygdommen og forberede dig så godt du kan , Eye q olie skulle have en forbedelse på sygdomme i hjernen , helbreder ikke , men giver vigtigt nærende stoffer til hjernen. Håber det bedste for dig og din far.
  • Indstillinger
    Hej Maria.

    Starter lige med en bemærkning til Spiders indlæg. Netop fordi demens forårsages af blodpropper kan det ses på en scanning. Hjernevævet dør nemlig uden den normale blodtilførsel, og på en scanning kan man skelne det døde hjernevæv fra det levende.

    Nå, Maria. Det er rigtig syndt for din far og din familie.
    Som Spider skriver, så giver det sådan set god mening, at hukommelsen er skadet, når skaden er sket i frontallappen.
    Men det undrer mig, at lægen ikke har forklaret jeg dette og fortalt, hvad prognosen er. Når der har været foretaget så grundige undersøgelser for demens, så burde de jo forklare, hvad der så er galt, når hans hukommelse svigter.

    Jeg synes du skal hive fat i din fars læge og spørge, om han vil forklare det hele lidt nærmere for dig. Hvad problemet helt konkret er, når han ikke er demens men stadig har hukommelsessvigt.

    Kærlige hilsner fra Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.