Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det virkelig passe at.............

Redigeret 15 september, 2011, 09:42 i Åben debat om hud og hår
For knap 2 måneder siden oplevede jeg følgende.

Jeg vågner en morgen med det jeg tolker som to myggestik(jeg kan ikke mindes jeg før har haft et myggestik, men jeg havde hørt en myg i soveværelset aftenen før). Det ser ud som om jeg er blevet stukket to gange tæt på hinanden, og huden er hævet, kløende og rød.


Der går yderligere en måned hvor der ikke sker den store forandring, og da jeg har travlt i mit liv, glemmer jeg det lidt. Huden er måske lidt mindre hævet men ildrød og meget øm og hård.

Jeg gør ikke noget ved det og rører det ikke, men efter ca 1½ måned sidder jeg tilfældigvis og begynder at masserer stedet, og forundret bliver jeg da jeg opdager det faktisk gør godt. Hævelsen fortager sig, og det gør mindre ondt.

Nu er huden langt mere normal at se på, ikke ildrød, lidt rødmen er der tilbage men meget mindre end der har været. Jeg kan masserer stedet og det er blevet betragteligt mindre, fra at være et par lidt større sammenhængende knolde kan jeg masserer dem til dele sig til mindre og mindre hårde knolde. Det skal nok gå helt over, men jeg kunne godt tænke mig at få nogle bud på hvad det kan være.

Er det to myggestik der har lavet så meget ravage?? Husk på jeg måske aldrig er blevet stukket før, så en allergisk reaktion ville være meget naturligt, eller kan det være noget helt andet??

MVH

anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ingen bud eller forslag??
  • Indstillinger
    Myggestik er det nok ikke, jeg har det endnu, dog ikke generende, og kun en let rødmen i huden, log det føles lidt knortet og hårdt.
  • Indstillinger
    Mit gæt er da, at det nok har været en inficeret myg, og at det nu så småt er ved at falde til ro. Jeg kan dog undre mig, hvis du har været bekymret i længere tid, at du ikke har fået kigget på det. Jeg finder det mærkeligt, at man kan gå med noget i lang tid og være bekymret og usikker på, hvad det kan være - uden at tænke på at få lægen til at se på det. Om ikke andet så i det mindste lige ringe og forhøre sig i telefonkonsultationstiden.

    Jeg tror ikke på, at du aldrig har fået myggestik før, men du er givet en af de heldige få, der ikke mærker gener af stikket.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Tak for dit svar.

    MVH

    anne
Log in eller Registrér for at kommentere.