Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udebleven menstraution

Redigeret 4 september, 2011, 13:00 i PMS og menstruation
hej jeg skriver på vegne af min kæreste vi er i tvivl om hun er blevet gravid eller om der er noget andet galt det er en uges tid siden hun skulle havde haft sin menstraution men den er ikke kommet og hun er lidt svimmel og har kvalme hvad er jeres ide om det på forhånd tak hilsen kasper.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja det er svært på nogen måde at gætte sig frem til om din kæreste er blevet gravid eller ej.
    At hendes menstruation er udeblevet kan være et tegn, men behøver ikke betyde det med sikkerhed.

    Jeg tror ikke at man oplever kvalme så hurtigt når man er blevet gravid, så det skyldes nok mere hendes frygt og usikkerhed.

    I ved jo nok også bedst om der er en grund til at hun skulle være blevet gravid (har en misset prævention, kondomet sprunget eller lignende), og hvis I har været forsigtige og beskyttet jer er hun nok ikke gravid.

    Men medmindre hun har fået sin menstruation, synes jeg at I skal tage ned og købe en graviditetstest og på den måde være helt sikker. Sørg dog for at læse på graviditetstesten præcis hvornår den skal tages (kan ikke huske om det er efter den udeblevet menstruation, eller om man skal vente længere for et sikkert resultat).

    Udover dette vil jeg da anbefalde at I læser op på prævention, og sikre jer at I beskytter jer ordentlig, så I ikke skal gå en lignende period igennem igen,
    (Og husk at kondomer er det eneste der beskytter mod kønsygedomme).
  • Indstillinger
    Tja, hvis man er seksuelt aktiv, og menstruationen udebliver, så er der risiko for, at man er gravid.
    Ingen prævention er 100% sikker.

    Det kan en graviditetstest helt simpelt vise om hun er...
Log in eller Registrér for at kommentere.