Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

3. lykkens gang . . . . .

Redigeret 2 september, 2011, 11:15 i Åben debat om depression
Ikke i mit tilfælde.
For fire år siden fik jeg første gang en depression. Blev behandlet med Cipralex hvilket efter en god uges tid med bivirkninger også hjalp. Lægen betegnede det som vinter depression og vi aftalte til foråret at jeg stoppede med behandling. At det havde været en vinter depression er nok ikke helt forkert for da det blev efterår kom det igen.
Efter anden gang blev doseringen sat op til 15 mg. Til foråret havde jeg da ikke specielt lyst til at holde op med at tage medicinen og jeg gik ned på 10 mg. sommeren ove´r. Til Sept. blev det sat op til 15 mg. igen og jeg havde en vinter helt uden tegn på depression. FEDT.

Så i år syntes jeg da jeg skulle prøve at holde op med mine piller igen og blev trappet ned. Havde også en rigtig god sommer (det der nu var) men´for en uges tid siden gik det galt igen og jeg er atter på pillen. Slås for tiden med nogle birvirkninger der forhåbentligt snart går over.

Nu tror jeg ikke jeg vil prøve at holde op med pillerne igen. Er der nogle der har erfaring med at tage cipralex konstant. Bliver effekten dårligere ?

Hilsen
TP
Log in eller Registrér for at kommentere.