Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

svær deprssion :(

Redigeret 31 oktober, 2011, 12:00 i Åben debat om depression
Hej jeg er en pige på 23 år, jeg har en svær deprission.

Jeg har prøvet lidt af det hele, jeg har gået til to psykologer, har haft forskellige slags piller, har været til en neuropsykolog, og går stadig til speciellæge.

Intet hjælper, jeg er meget deprimeret, jeg har skåret meget i mig selv, har overvaret selvmord.

Jeg er så blevet fyret for mig job, har gået hjemme siden dec 2010.

Alle prøver og hjælpe mig, men intet virker, psykolog hjælp, hjælper mig ikke. Hvad skal jeg dog stille op ??

De piller jeg er på nu, de virker ikke så godt.

Jeg vil gerne snart af med de piller, da jeg gerne snart vil ha nogen børn.

Men som det ser ud nu, så bliver det ikke forløbig.

Nogen der kan hjælpe mig ???

Stef88

Kommentarer

• Hej Steff.

Ja, børn er vist desværre ikke aktuelt så længe du er så syg.
    Kender selv frustrationen over psykisk sygdom og ønsket om børn... For vi er jo nødt til at kunne tage os af os selv før vi vil kunne tage os af et barn.

Har elektrochokbehandling på noget tidspunkt været på tale? Det lyder så voldsomt, men du må have haft denne dybe depression gennem rigtig lang tid når der er nået at blive afprøvet forskellige typer medicin og flere behandlere, og i en sådan situation er det jo nogengange det der skal til.

Jeg var selv meget, meget syg i flere år da jeg var i starten af tyverne - med flere indlæggelser på psykiatrisk afdeling. Nu er jeg 26, og jeg er kommet igennem det.

Der er lys for enden af tunnelen!

Husk nu at tage på psykiatrisk skadestue hvis selvmordstankerne bliver presserende!
  • Ja der har været snak om det der chok ting, men lægen sagde jeg ikke var syg nok.

For folk kan ikke se at jeg er syg, jeg ligner ikke en "hængt kat", (det sagde en psykolog til mig) jeg har altid make up på når jeg skal til læger, psykologer osv....
  • kender det med ikke at blive taget seriøst, fordi man sørger for at se ordentlig ud inden man går ud.. det er som om der forventes man skal se helt ulykkelig ud hele tiden, men det er jo ikke en sygdom man kan se på folk altid, det er jo forskelligt fra person til person.
Log in eller Registrér for at kommentere.