Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Var det migræne?

Her til morgen vågnede jeg med en massiv hovedpine. Smerten føles som om den sad ved panden og blev værre og værre, indtil jeg følte jeg skulle kaste op af smerte. Til sidst måtte jeg ud og kaste galle op og det hjalp på min hovedpine. Den er ikke væk, men smerterne er ikke ulidelige..

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, så jeg er lidt usikker på hvad jeg nu skal gøre.. var det et migræne anfald og hvad kan man gøre ved sådan nogle?

På forhånd tak,

Rebba

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg syntes det lyder som et migræneanfald. Det er bestemt ikke rart. Det hjalp også på min smerte, når først jeg havde kastet op. Men det gjorde ondt længe efter og jeg var træt.
    Alm. hovedpinepiller gør kvalmen værre.
    Det værste anfald jeg har haft varede i næsten to dage. Som regel kun nogle timer. Men hele dagen var ødelagt.
    Jeg fik min migræne væk ved at tage levertran. Jeg kan ikke mere huske om det varede 14 dage eller en måned før jeg ikke havde anfald mere.
    En gang er jeg holdt op med at tage levertran, men 14 dage efter fik jeg et anfald, så nu tager jeg levertran hver dag. Jeg tør ikke stoppe.

    Man kan også få en recept på migræne medicin. Hvis du er stresset kan det fremkalde et migræneanfald. Det kan også være noget ganske andet, som ingen ved hvad skyldtes.
  • Indstillinger
    jeg lider selv af migræne, og der har jeg ALDRIG haft det i panden. Det har altid været i den ene eller anden side, og strålede ud til øjet og samtidig gjorde mig hammer dårlig.
    min læge har blandt andet sagt at migræne altid er i den ene eller den anden side af hovedet.
    Og mine anfald har altid varet i ca. tre dage.
    frisk luft, søvn og total mørke er rart for migrænen. og ellers får jeg migrænemedicin når det er allerværst.

    Men jeg tror ikke at dit er migræne da du beskriver det i panden, end i en af siderne af hovedet.
    Prøv at spørg din læge hvis du oplever det hyppigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.