Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P piller

Redigeret 3 september, 2011, 17:05 i Bumser
Hej

Jeg ville høre om man kun kan få p piller mod prævention, eller jeg som jomfru også kan tage p piller, da jeg lider af akne, og jeg har hørt der er nogle p piller der hedder "diane mite" som kan hjælpe mod dette. Desuden hjælper de også mod uønsket hår , hvilke jeg også har en del problemer med. Kan jeg så god tage de p piller som jeg nævner ovenfor??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gætter på, du er i puberteten, og når man er det, så er det desværre helt almindeligt at få bumser og hårvækst.

    Og jo - det er vist rigtigt nok at p-piller "måske" kan afhjælpe disse ting lidt, men det er altså helt normalt for din udvikling.

    Det er desværre blevet meget almindeligt at medicinere mod helt almindelige tilstande, og hvis du får p-piller skal du vide, at de går ind og forhindrer din fertilitet, som lige nu i din pubertet er ved at udvikles.

    Al medicin er godt for noget og skidt for noget andet. Sådan er det, og det skal du da virkelig overveje. Det er ikke sundt for en helt ung pige, at blive medicineret med hormoner.

    I første omgang vil jeg da foreslå dig at gå til din læge, der kan være med til at vurdere om dit problem er så voldsomt, at du skal videre til en hudlæge - og først når alle andre metoder er afprøvede, kan det overvejes, om det virkelig er nødvendigt at medicinere dig.
  • Indstillinger
    Jeg er 21 år , så er over pubertets fasen
    Har også tænkt mig at tage til lægen. men altså p piller kan også tages hvis man er jomfru?
  • Indstillinger
    Mine børnebørn har også problemer med deres hud, men de kan holde problemet næsten helt væk ved at gå til kosmetolog.
    Passer de ikke behandlingerne kan det hurtigt ses, så der er slet ingen tvivl om det hjælper.
    Hvis du er interesseret kan jeg spørge dem, hvilke behandlinger de får og hvad det koster.
  • Indstillinger
    Jeg forstår virkelig ikke hvad det er du mener med, om p-piller også kan tages selvom man er jomfru.

    Der sker ikke en eller anden ændring af kroppens sammensætning når først en penis har været inde i en...
  • Indstillinger
    Du kan have for mange mandelige hormoner i forhold til kvindelige. Hvis det er tilfældet kan du få nogle ppiller, som går ind og giver flere kvindelige hormoner, og derved mister en del akne m.m., som skyldes de mandelige hormoner. Din læge kan give dig en blodprøve hvor det kan opklares, ellers så kan du også prøve en tid på disse ppiller og se om det virker
Log in eller Registrér for at kommentere.