Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælpemiddel - forkortet pedal til cykel

Redigeret 6 november, 2011, 06:51 i Slidgigt
Hej. Efter knæ implantat og for meget arvæv omkring, kan jeg kun bøje benet 85.o. p.g.a. det kan jeg desværre ikke cykle på min gamle cykel mere, men har til genoptræning prøvet en forkortet pedal arm på motions cyklen. Kommunen afviser at batale for en sådanne, så jeg sparer sammen til selv at købe en - 1.500, kr MEN vil det virke? Er der nogle der kender nogle der har en forkortet pedalarm på deres cykel? Evt. en dame ( cykel ) på Midtsjælland der har en på venstre pedal, som jeg kan prøve en tur på?
Håber at høre fra en, eller ideer til hvor jeg finder frem til en sådanne prøve-cykel. Mange hilsner fra Solveig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Solveig

    Hvis et hjælpemiddel afhjælper din hverdag i væsentlig grad, vil jeg mene kommunen skal bevillige det, når det koster et beløb der ligger over bagatelgrænsen.
    Henvend dig evt. til Gigtforeningen, eller Dansk Handicap Forbund som også kan hjælpe med den slags spørgsmål.
    Du kan jo også sige du vil klage til ministeriet det hører under, se hvordan man reagerer og gør om nødvendigt alvor af truslen. KH Helle8
  • Indstillinger
    Til Helle De afslog med begrundelsen at det var til motion, da jeg jo havde bil, og brugte den. Men det tror pokker, jeg kunne jo ikke cykle mere, så det kunne de ikke bevillige. Jeg klagede også videre, men fik afslag igen.
    Jeg skal nok ikke være så pæn, men klø på igen, med gigtforeningen til hjælp. Tak for sparket fra Solveig
  • Indstillinger
    Hej,
    jeg har en fodcykel af træ, som også fås med pedal til armene. Den er god, begge dele ialt 6-700 kr.
    se
    www.fodcyklen.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.