Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har brug for nogle råd her :)

Redigeret 1 september, 2011, 05:19 i Snart gravid
- Jeg har rigtig ømme bryster, og stive bryst*v hele tiden og det har varet 1 ½ uge nu. jeg har læst på alt muligt i 3 dage nu, men synes ikke rigtig jeg kunne finde noget med samme tilfælde.
min mens var i starten af måneden, og når jeg går, har jeg lyst til at gå og holde på dem, når jeg sover sover jeg altid på maven, men det er ikke et hit lige pt.
kan se herinde, mange vil mene det enten er æl, eller graviditet, eller noget helt 3. men æl har man jo ikke i flere uger, graviditet, har jeg svært ved at tro på, mig og min kæreste har prøvet så længe nu, og der er slet ikke sket noget, så hvorfor sku man være så heldig, ved ikke hvornår man kan ta en test tidligst. jeg har tidligere bare haft alom ømme bryuster, men det gik hurtig over igen, det her har jeg aldrig prøvet, og så voldsomt.
ville blive glad hvis nogen gad, komme med nogle fif, ideer, til hva det kunne være :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis din sidste blødning var normal tror jeg ikke du er gravid.
    Befrugtningen sker jo to uger før blødning, og du skal bløde om et par dage, ergo er det ikke 3 uger, men 2 uger, siden befrugtningen skete, og dermed havde du ondt i brysterne før da.
    Jeg kender ikke til at man kan have en normal blødning efter befrugtningen.

    Var din blødning atypisk kan det være at du var gravid før sidste blødning...

    Undrer mig over, at du ikke ved hvornår man kan tage en graviditetstest, hvis I har forsøgt at blive gravide længe...

    Men:
    Gravidietstest er pålidelige fra den dag menstruationen burde være kommet.

    Selvom der naturligvis er undtagelser - altså nogen kan ikke teste positive før senere, andre kan teste positive tidligere.

    Du kan tage en test nu. Hvis den er positiv er du gravid. Men hvis den er negativ, kan du ikke være sikker på, at du ikke er gravid.
    I så fald tager du en igen om nogle dage/en uge.

    Hvis du ikke er gravid syntes jeg i høj grad at du bør tage til lægen - men det skal du jo også hvis du ER gravid.

    Afsted til Netto eller apoteket efter et par tests.
Log in eller Registrér for at kommentere.