Bange for at miste min kæreste
Hej jeg er en kvinde i 20'erne, og jeg har kommet sammen med min kæreste i et års tid nu. Vi har det rigtig godt sammen og tilbringer meget tid sammen, så derfor har vi aftalt at flytte sammen. Jeg ligger rigtig meget pris på vores forhold, fordi jeg føler at han er den eneste ene, men det har gjort at jeg er enormt bange for at miste ham. Jeg drømmer ofte at jeg er single eller sammen med en anden og pludselig går det op for mig i drømmen, at jeg mangler ham, og jeg ved ikke hvor han er blevet af eller hvordan jeg er endt hvor jeg er endt i drømmen, og så bliver jeg helt ulykkelig når jeg vågner. Jeg har det rigtigt dårligt når han tager i byen uden mig eller tager i skole, fordi jeg er bange for at andre piger skal opdage hvor vidunderlig han er, og tage ham fra mig, og jeg ved at jeg ikke burde være bange, fordi at jeg kan stole på ham, men alligevel er jeg angst. Jeg tror måske det hænger sammen med, at jeg føler, at jeg ikke har fortjent ham, og at han burde være sammen med en kønnere og klogere pige end mig. Jeg har prøvet at forklare ham at jeg har lidt lavt selvværd, så han forstår at det ikke er med vilje, at jeg bliver lidt ked af det når han fx tager i byen.
Hvad kan jeg gøre for at miste denne følelse? Jeg er træt af at jeg hver dag skal være bange når han tager i skole og at jeg føler at jeg ikke har fortjent ham. Hvordan kan jeg styrke mit selvværd?
Hvad kan jeg gøre for at miste denne følelse? Jeg er træt af at jeg hver dag skal være bange når han tager i skole og at jeg føler at jeg ikke har fortjent ham. Hvordan kan jeg styrke mit selvværd?
Kommentarer
Når det går op for dig, at din kæreste ikke er som du forestiller dig, du projicerer dit billede af en mand, over på ham, så opdager du, at du er alene. Du har, om man kan sige det på denne måde, tillagt din kæreste, dine egne positive sider, dem giver du ham uden videre, derfor vil du føle dig alene, du ved ikke, at det du giver ham, er dig selv.
Du har følelsen af, ikke at fortjene din dejlige kæreste -hm- kan du nu forstå, at den dejlige kæreste er din egen mandlige side. Din drøm fortæller dig rigtig meget, som du skal forstå om dig selv.
Men prøv at find en god psykolog.