Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange for at miste min kæreste

Redigeret 31 august, 2011, 18:28 i Samliv
Hej jeg er en kvinde i 20'erne, og jeg har kommet sammen med min kæreste i et års tid nu. Vi har det rigtig godt sammen og tilbringer meget tid sammen, så derfor har vi aftalt at flytte sammen. Jeg ligger rigtig meget pris på vores forhold, fordi jeg føler at han er den eneste ene, men det har gjort at jeg er enormt bange for at miste ham. Jeg drømmer ofte at jeg er single eller sammen med en anden og pludselig går det op for mig i drømmen, at jeg mangler ham, og jeg ved ikke hvor han er blevet af eller hvordan jeg er endt hvor jeg er endt i drømmen, og så bliver jeg helt ulykkelig når jeg vågner. Jeg har det rigtigt dårligt når han tager i byen uden mig eller tager i skole, fordi jeg er bange for at andre piger skal opdage hvor vidunderlig han er, og tage ham fra mig, og jeg ved at jeg ikke burde være bange, fordi at jeg kan stole på ham, men alligevel er jeg angst. Jeg tror måske det hænger sammen med, at jeg føler, at jeg ikke har fortjent ham, og at han burde være sammen med en kønnere og klogere pige end mig. Jeg har prøvet at forklare ham at jeg har lidt lavt selvværd, så han forstår at det ikke er med vilje, at jeg bliver lidt ked af det når han fx tager i byen.

Hvad kan jeg gøre for at miste denne følelse? Jeg er træt af at jeg hver dag skal være bange når han tager i skole og at jeg føler at jeg ikke har fortjent ham. Hvordan kan jeg styrke mit selvværd?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil tro, at din drøm eller underbevidsthed, fortæller dig, at du ser ikke din kæreste som han er. Han er en anden, måske ham du er sammen med i drømme.
    Når det går op for dig, at din kæreste ikke er som du forestiller dig, du projicerer dit billede af en mand, over på ham, så opdager du, at du er alene. Du har, om man kan sige det på denne måde, tillagt din kæreste, dine egne positive sider, dem giver du ham uden videre, derfor vil du føle dig alene, du ved ikke, at det du giver ham, er dig selv.
    Du har følelsen af, ikke at fortjene din dejlige kæreste -hm- kan du nu forstå, at den dejlige kæreste er din egen mandlige side. Din drøm fortæller dig rigtig meget, som du skal forstå om dig selv.
  • Indstillinger
    Jeg synes, du skal finde dig en rigtig god psykolog, der kender noget til drømmetydning. Det lyder i mine ører som om, at du virkelig trænger til at arbejde med dit selvværd og dit selvbillede. For naturligvis har du fortjent den eneste ene - det har vi alle sammen, og vi har fortjent ham simpelthen bare fordi, vi ER :-) Og smutter han med en anden - ja, så er det fordi, han ikke var den eneste end, og så må du op på hesten igen og lede videre. Man skal som bekendt kysse en pokkers masse frøer, før man finder en prins :-)
    Men prøv at find en god psykolog.
  • Indstillinger
    hej jeg tror vi alle kan blive bange for at miste kærsten. Men husk det er ikke de andre piger der kan rende med ham, det er kun din kærste der kan lade sig friste af andre , og være sammen med dem. og du må bare tænke at du er heldig du har en dejlig kærste som de andre piger syndes ser godt ud og er en dejlig mand. Du skal ikke kæmpe for at beholde ham og holde andre væk fra ham . og sige han ikke må gå hen til sine venner. men du kunne spørge om du måtte være en del af hans vennekreds og gå derhen sammen med ham. Prøv om du kan vise din kærste hvordan du er som person. og de ting du kan kan lide, vis ham ting og steder du kan lide at komme , gå ud sammen. dansesteder, resturanter, ferie , mm. spille spil sammen om aftenen , ego spil feks. så i kender hinanden bedre. Når vi drømmer så meget , er der noget der ikke helt er som det skal være . og noget vi ikke får talt om . Jeg tænker det ikke er ham du skal tale med det om. med en anden voksen. evt dine forældre . Men måske med din selvværd du kunne have gavn af at få hjælp hos en psykolog . og lære at stole på dig selv . Der er en grund til dit selvværd er dårlig . og det vil følge dig hvis du ikke får hjælp til at tale om hvad det skyldes. Og du skal sige til dig selv. jeg er god nok . Jeg er pæn. Jeg er sød . jeg kan. jeg gjorde det. Har du svært ved at modtage hans kærlighed til dig. og at fortælle ham du elsker ham. Jeg tænker det er mere vigtigt at vise man elsker en anden som hele tiden sige jeg elsker dig. Ved at skrive søde digte til hinanden. købe en buket blomster også til manden. og på den måde sige man elsker ham. og tænker på ham. Er din kærste parat til at i flytter sammen. for ellers ville jeg sige i måske skulle vente til du har fået behandling og du føler du fortjener ham. ellers er det som at leve på en hvid løgn. og du vil tænke negative tanker istedet for glade forelskede tanker . der er ukritiske. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.