Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

a

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er også overbevist om, at du har en depression.

    Det er meget vigtigt, at du kommer til lægen igen snart.

    Forhåbentlig virker medicinen snart, men det er også vigtigt, at man får samtaler der kan hjælpe en på vej.
    Allerbedst vil det være at du bliver henvist til en psykolog.

    Jeg ved udmærket godt hvor svært det er bare at ringe til lægen. Det kræver jo at man løfter armene og formulerer sætninger... Men det skal gøres.
  • Indstillinger
    Hej Simone
    Der må være sket et eller andet for dig, måske for længe siden og det er kommet op til overfladen igen, siden du nu er ’gået i stå’.
    Jeg er enig med Anna i at du har en depression, og har brug for hurtig hjælp.
    Du kan faktisk gøre andet end at ligge på sofaen, du skrev jo her i debatten.
    KH Helle8
  • Indstillinger
    Hej Simone

    Nu har du ganske vist slettet dit indlæg, men jeg havde faktisk lige skrevet et svar til dig, så det får du alligevel.

    Følelsestomhed – sådan havde jeg det også under mine depressioner. Men en depression går over igen, med den rette behandling. Og så får du dine følelser tilbage i fuldt omfang.

    Jeg har lyst til at citere et par linjer fra psykiateren Poul Videbechs artikel her på Netdoktor:

    ”Nogle deprimerede føler sig kede af det eller triste til mode, mens andre har svært ved at føle noget overhovedet. Det er, som om deres følelser er lammede.”

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/depression.htm

    Du skriver også noget i retning af, at der er sket noget med din personlighed.

    Jeg forstår godt, at du kan tænke sådan. Det troede jeg også under mine depressioner. Men sådan er det ikke. Det er depressionen, der er skyld i det. Når du bliver rask igen, bliver du dig selv igen.

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.