Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriteret urinrør

Redigeret 29 august, 2011, 15:48 i Blærebetændelse
Hej, jeg har irritation for enden af mit urinrør og det skyldes formentlig at jeg er seksuel aktiv. Denne irriration giver mig en følelse af at jeg skal på toilettet hele tiden, og selv når jeg har været på toilettet føles det som om at jeg skal igen. Det går dog ikke ondt når jeg tisser, så det er ikke en blærerbetændelse. Jeg har haft denne følelse i nogle måneder nu, og jeg har prøvet at drikke masser af vand og gå på toilette lige efter sex, men det er simpelhen ikke nok. Jeg ved at man kan få nogle piller som indeholder trænebær osv, men jeg har ikke lyst til at spise piller hele tiden og trænebær er også rimelige dyrer.

Er der nogen af jer som ved om man kan købe en mild creme eller olie som man kan smøre med, som kan fjerne en let irritationen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du på intet tidspunkt overvejet, at det kan være en sexsygdom?

    Uanset hvad så se at komme til lægen så du kan finde ud af HVAD der er galt.

    Du aner det jo ikke, og så længe du ikke ved det, er det ret svært at finde det rigtige middel mod det.

    Uanset om det er en sexsygdom, svamp, mild blærebetændelse, en urinrørsinfektion eller hvad der ellers er at vælge imellem, så kan du smitte din sexpartner med hvad det så end er du har, så det er ikke bare for din egen skyld du skal se at komme til lægen.
  • Indstillinger
    Kender problemet rigtig godt og ved det er enormt generende og faktisk ret stressende. Det er nok klogt at gå til lægen og lige få chekket op på om der er en forklaring på dine gener. Jeg tager nogle tranebærtabletter, der hedder Vitabutin, som jeg har købt i Matas. Det er det stærkeste koncentrat af tranebær og indeholder ikke andet. Jeg tager dem ikke hver dag, kun når jeg mærker symptomer eller efter sex. Jeg tager 4 sammen med 2 glas vand, hvorefter jeg går på toilettet. Det virker for det meste for mig. I slemme tilfælde er det nødvendigt med en kur med sulfotabletter.
    Håber det kan hjæpe dig - held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.