Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid på p-piller?

Redigeret 29 august, 2011, 07:16 i Prævention
Hej (-:

Jeg går med denne her (måske) latterlige frygt for at være gravid. Jeg har taget p-piller i over 2 år, fuldkommen efter reglerne og har i hvert fald de seneste 6 mdr. ikke glemt en eneste pille.

Jeg har så nu i en længere periode haft kvalme, og efter både min mor og min kæreste + en fuldkommen fremmed kvinde har sagt; du sgu nok gravid, så sidder det sådan ret meget i mig som en frygt.

Mit spørgsmål er så bare, hvordan kan jeg se om jeg er gravid på p-piller? Jeg har nemlig læst at menses kan komme som den skal og man ikke rigtig ligger mærke til noget før man begynder at få symptomer ...

På forhånd tak (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du tager såmænd bare en graviditetstest, så har du svar i løbet af 2 minutter...

    Man kan godt blive gravid selvom man tager p-piller, men risikoen er nu en gang ikke særlig stor.

    Tag en graviditetstest i dag, så du er sikker. Jeg tvivler stærkt på at du er gravid.

    Ring så til lægen og bed om en tid hvor I kan tale om din kvalme. Der er jo noget der ikke er som det skal være. Det kan være at du har fået intolerans/allergi overfor en eller anden fødevare, at der er bøvl med stofskiftet eller blodsukkeret m.m.
Log in eller Registrér for at kommentere.