Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knæprotese for en uge siden - problemer

Redigeret 26 oktober, 2011, 16:57 i Fod- og knæskader
Hej

Det er dejligt at se og læse om andres erfaringer med knæproteser og føle, at man ikke står alene med problemerne. Selve operationen af mit knæ (hel knæprotese) gik fint, og indledningsvis tålte jeg også de smertestillende piller godt (ketogan, panodil, ibuprofen osv.), men fem dage efter er min mave helt smadret, med diarré, kvalme og svært ubehag, så jeg ligger i sengen det meste af tiden. Ikke godt for genoptræningen eller i det hele taget. Jeg oplever, at det hele virker uoverskueligt, fordi jeg er så utilpas, jeg har droppet ketogan og får nu Dolol (mildere kunstigt morfinpræparat), men maven kan jeg ikke få has på trods kvalmestillende piller, skånekost og Paraghurt. Er der noget, som har lignende erfaringer og gode råd?

På forhånd tak

Minnie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja udskiftning af knæprotese af noget af projekt fra krop og mave.

    Jeg fik et i december og udskiftet samme i juni. Jeg fik også morfin og stoppede efter en kort periode. Jeg fik samtidigt pantoprazol. Jeg fik ved siden af Gabapentin. Min mave gik fuldstændig i stå, så jeg røg på laktulose. Det virker på mig.

    Ellers altid mad til medicinen og yougurt..

    God bedring med det.
  • Indstillinger
    Hej. Pokkers med de smerter. Har selv været igennem det for 2 år siden, hvor jeg efterfølgende fik for meget arvæv omkring, og derfor kun kan bøje 85.o. Det vigtigste for dig er øvelser og træning i at bøje benet, det kan foregå siddende eller liggende, og ikke gå så meget lige nu,ikke lange ture i al fald, da du måske hæver og får mere ondt. Bøj - bøj - bøj. Håber du finder ud af det, men det kan tage lang tid, før du bliver smertefri .pøj - pøj.
    hilsen solveig
  • Indstillinger
    Ja bøj og stræk

    Jeg kan fortsat ikke bøje mere end 100 grader. Hvordan fik du løst dit problem og kan du nu strække mere end de 85 grader. Man er noget handicappet hvis bukket er under 110 grader
  • Indstillinger
    Jeg kan bøje 85.0 stadigvæk, men er meget handikappet af det. kan ikke cykle, svinger hoften hvis jeg skal op af høje trin, går baglæns ned af trappen, da man så skal bøje mindre. Jeg er pædagog, men har det svært i dagligdagen, da knæet hæver og smerter, trods støttestrømpe, dog er det til at holde ud. Jeg er i motions center 2 x ugen 1-1½ time, og til knæhold 1 x ugen. Kan mærke hvis jeg springer over. Jeg var på Montebello maj 2010, 8 mdr efter operationen, jeg fik ikke bøjet mere, men havde mindre smerter, var mere smidig, og i bedere humør, og kom efter hjemkomsten igang med den rigtige knæ og motions træning. Prøv om du kan komme på Montebello i Spanien, det er godt nok et lidt forkert tidspunkt, for det gode vejr, men bedere end ingenting. Din egen læge skal indstille dig til opholdet. Det er lækkert. 3 uger med træning, træning og socialt samvær, ingen tanker om arbejde, madlavning, oprydning eller lign. blot koncentrere dig om dig selv, og din krop. Det er for de fleste noget der rykker. Der kan du også få arvævs massage, og evt. tvangs bøjning. Det er nu der skal gøres noget, for det er besværligt med stift ben, det påvirker jo både hofter, ryg, skulder og nakke. Ring til lægen i morgen - pøj pøj med det hilsen Solveig
Log in eller Registrér for at kommentere.