Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Angst og stress

Redigeret 28 august, 2011, 06:33 i Angst
Hejsa folkens. Jeg er en dreng på 15 år og går i 9 klasse. Jeg har desværre nogle problemer med nogle i klassen. Når vi har frikvarter og de fleste keder sig i klassen, er de fleste drenge enige om at kigge direkte på mig for at provokere mig. Jeg prøver at være ligeglad, men jeg har desværre en anden reaktion. Jeg begynder åbenbart at få tårer, se ked af det ud og bare kigge et andet sted hen. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er bare bange for at blive drillet og tænker på det hele tiden.

Jeg føler at jeg har brug for hjælp, da jeg snart ikke kan klare presset mere.
Jeg håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig. Ellers føler jeg at jeg har brug for at snakke med en psygolo, men helst en billig en.

Mvh Mads. ;-(

Kommentarer

• Hej Mads222 På mandag når du kommer i skole lidt før at du skal møde til time henvender du dig på læreværelset og beder om at tale med din klasse lære . så i allesammen i klassen kan få en samtale om hvad grunden til at de kikker på dig . og hvorfor de har aftalt at gøre det. Det er mobning. Og så skal du bede om at tale med den psykolog der er tilknyttet skolen. Hun eller han kan også blive opmærksom om de andre har problemer. måske ham eller hende der har startet med at stire på dig. Er du venner med nogle fra andre klasser . så gå ud i frikvatere og vær sammen med dem . eller bede om at blive flyttet til en anden klasse , eller skole. hvis de ikke stopper. du skal også have hjælp af dine forældre. så de kan støtte dig. når der er frikvarer så prøv om du kan gå ud af klassen og væk fra dem . og hold dig inærheden af gårdvagten så de ikke gør dig noget . find evt en bold at spille med . eller bliv venner med nogle af de andre fra de andre klasser. så du viser du ikke interesere dig for dem. måske de så holder op. Har du anderledes hår eller tøj som de andre . det kan gøre at de støder en ud, Prøv at sige til dig selv at det er dem der har et problem . der er nogle der er bange for selv at blive drillet som dig . derfor er de nød til at stirre på dig . for ikke selv at tabe og blive offer. for drilleriet. Det er nok fordi der ikke er noget at lave af aktiviteter i frikvateren at de så gør det istedet. så skolen skal også blive bedre til at gøre noget for at kedsomheden ikke opstår. det kan i også tale om . Håber du og dine forældre finder en løsning for fremtiden. Du kunne også vælge at tage på en efterskole hvor der er stor sammenhold og hvor du vil få tætte venner og en minde for livet. held og lykke
  • Jeg føler med dig. Jeg kender alt til det at blive mobbet. Nogle mener man skal ignorere mobbere. Ikke lade dem vinde o.s.v.
    Et uendeligt dårligt råd. Eller også mener de man selv har skylden. Ingen kan holde til den slags.
    De, der mener sådan noget aner intet om mobning og hvordan det foregår.

Om det hjælper at tale med en lærer, tjae, måske og måske ikke, du kan da prøve. Jeg har aldrig mødt nogen lærer, der ville og kunne klare den slags.
    Måske har det ændret sig.

Ellers vil jeg råde dig til at skifte skole. Hvis man bliver mobbet forfølger det en hele livet og man bør ikke finde sig i det. Det ødelægger for mange ting og har ødelagt meget for mig.

Da min søn var på din alder blev han mobbet. Han blev flyttet til en anden skole, hvor han fandt gode kammerater. Men først gennemgik han noget af det jeg selv havde gjort.
    Jeg led med ham, men anede ikke hvad jeg skulle gøre. Hans karakterer blev lavere og skolen ville ikke indstille ham til en eksamensskole. Så opdagede jeg heldigvis muligheden for skoleskift.

Han ændrede sig fuldstændigt. Fik selvtillid, gode karakterer, eksamen og har i dag en stor stilling.
    Mobberne fik ikke ødelagt ham. Heldigvis fik jeg flyttet ham inden hans selvværd blev ødelagt.
    Jeg kan stadig få helt ondt i maven, når jeg tænker på dengang han blev forfulgt.

Mit barnebarn blev på et tidspunkt også mobbet. Min søn, som huskede hans egen tid flyttede hende øjeblikkelig til en anden skole. Derefter fik skolen et brev om hvad der var sket. Så kunne lederen selv afgøre om der skulle tales med eleverne.
    Min søn ville slet ikke lade hans datter prøve om forholdet kunne ændres.
    Forstår du, hvad jeg mener. Hjælper det ikke at tale med en lærer, find en anden skole med det samme. Det kan lade sig gøre. !!!!!

Jeg ville ønske mine forældre havde reageret, men det gjorde de ikke.
    Ingen skal finde sig i at blive mobbet. Desværre kan man ikke alene gøre noget, men man kan komme væk fra mobberne. En dag bliver du måske vinderen.

Du er ikke alene.

http://mobning.arbejdsmiljoviden.dk/Hva ... mmer-bredt

http://www.dr.dk/Undervisning/mobning/u ... 1215_9.htm
  • Når man er alene med dem hver for sig, så er de flinke nok, men når de er sammen så begynder de på det. Jeg tror måske det er gruppepres eller når de keder sig. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.