Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømme og hævede bryster.

Redigeret 27 august, 2011, 19:10 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg er en ung kvinde på 22 år. Første gang jeg fik min menstruation var jeg 11 år. Med årene er menstruationssmerter og gener blevet værre. Nu oplever jeg en væmmelig tyngdefornemmelse i mit underlig når jeg menstruerer.

Det sidste ca. halve år er jeg begyndt at få meget ømme (de hæver også lidt) ca. halvt inde i min p-pille-periode (1-2 uger inden min menstruation) og indtil midten/slutningen af min menstruation. Denne her gang oplever jeg også at jeg hele tiden skal tisse (normalt er det ca. 4 gange om dagen, men nu er det på det dobbelte ca.).
Jeg føler mig også helt træt i mine bryster, og nogle gange helt ud i armene.
Så mit spørgsmål er således.:
- Nogle som har oplevet lignende?
Hvis ja.:
- Hvad skal/kan jeg gøre?
- Hvorfor oplever jeg dette?
- Hvorfor kommer det først nu, og hvorfor bliver mine gener værre, selvom jeg bruger p-piller?


Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du skal gå til din læge . det lyder til der er noget du ikke har det så godt med. Nogle af symtomerne kommer også ved graviditet . men det er du vel ikke hvis du har fået p- piller i flere måneder. men måske en tjek skulle være mulig. men om hormonerne der er i p- pillerne kan give disse symtomer er mulig . har du læst sedlen om bivirkninger. du skal have undersøgt hvad der tynger i dit underliv . god bedring
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.
    Nej, har godt nok ikke tjekket bivirkningerne ved p-pillerne - det kunne godt være at jeg skulle det. :)
    Det kunne godt være at jeg skulle aflægge et visit hos min læge, og bliver tjekket.
Log in eller Registrér for at kommentere.