Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Perioral dermatitis og behandling med Tetracyklin

Redigeret 27 august, 2011, 07:07 i Eksem
Jeg har været til en hudlæge og har fået konstateret perioralis dermatitis, som viser sig som et rødt skællende udslæt rundt om næsen og på hagen.

Jeg fik en recept på tetracyklin, piller som skal tages to gange dagligt i 6 uger. Men mit problem er at siden jeg begyndte på pillerne har eksemen bredt sig og blevet meget værre. Nu har jeg det også rundt om øjnene og ud på begge kinder, men jeg har kun været på pillerne i 3 dage.
Jeg ved ikke om den pludselige forværring skyldes at pillerne lige skal have tid til at virke, eller om det er pillerne selv der gør det værre?

Er der nogen der har prøvet behandling med Tetracyklin, og i så fald hvor lang tid gik der før i så resultater og oplevede i ligesom mig en forværring i starten?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg er i samme båd som dig. Mit forløb er bare meget langt, vil skåne dig for det :O) Men min hudlæge mente jeg havde perioral dermatitis i sidste uge og jeg har nu taget tetralysal i 6 dage. Jeg syntes også jeg har fået flere ved tindingen og det yderste område af mine kinder. Jeg er så ked af det, det ser så slemt ud jeg ikke vil gå ud.
    Jeg er ikke sikke på jeg helt tror det er det. Jeg tror mere det er Cystisk Acne og jeg var på en Iso kur men jeg kan jo ikke gøre noget når lægen siger at det nu er dette jeg skal gøre. Så jeg krydser fingre - da min hage ligner noget der er løgn, og håber på det går over på et tidspunkt.
    Men jov det kan godt være det skal bliver værrer før det bliver godt. Det ser i hvert fald sådan ud. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.