Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med menstruationsblødning.

Redigeret 10 september, 2011, 12:18 i PMS og menstruation
Hejsa...
jeg skulle have min menstuation i søndags, jeg fik den sidst på eftermiddagen, jeg begyndte dog at bløde, men det var kun små blodpletter der kom, hele aften og natten kom der ingenting. igen om mandagen kom der kun nogle få blodpletter og først tirsdag kom der lidt mere men ikke mere end et trusseindlæg kunne klare det. torsdag troede jeg at det var slut .. men det var det ikke,pletbløder igen, her fredag aften virker det som om det er noget rødt/brunt blod eller udflåd der kommer. Blødningen ligner overhoved ikke hvad det plejer at være. Har blødt mindre end ellers og jeg har hellere ikke haft mavesmerter i forbindelse med blødningen. Alt i alt virkede det mere som en pletblødning.
de sidste blødninger jeg har haft, har jeg blødt mindre og mindre for hver gang .
Nogen der har prøvet noget lign.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ja det kan saktens forekomme at du bløder mindere nogle dage , det der er vigtigt er at der kommer blod , ikke nyt blod. over de 5-6 dage man bløder eller 3-4 dage for nogle er det samlede blodmænde ca en lille kop væske . men ser ud af mere nogle gange. og nogle bløder også mere. det kan svinge . Hvor gammel er du , for det kan ændre sig med alderen . nogle bløder mindre og andre bløder mere. men hold øje med det kommer indenfor tiden som det plejer . og at det ikke bløder en enkelt dag indimellem gør ikke noget. Men hvis du er nervøs over det er sådan , og du er bange for noget er galt. synes jeg du lige må tale med din læge , så du kan blive beroliget. Held og lykke
  • Indstillinger
    Tager du p-piller? For så er det en helt almindelig reaktion.

    Og - du bør da også sikre dig, at du ikke er gravid.

    Hvor gammel er du?
  • Indstillinger
    Jeg er 27 år. Jeg tager ikke p-piller og har ikke gjort det i 8 måneder - har taget en graviditet test som er negativ. Vi arbejder godt nok på at jeg skulle blive gravid, men uden held indtil videre.
  • Indstillinger
    Så vil jeg foreslå dig at tale med din læge om det. Dog, hvis du har taget p-piller i mange år - helt fra puberteten - så kan nogle altså være endog meget lang tid om at få cyklus i orden, og hvis der er megen fokus på denne kommende graviditet, så kan det i sig selv også påvirke.

    Du er heldigvis så ung, at du har alle chancer for, at det hele nok skal gå i orden, - men tal da lige med din læge om det her.
  • Indstillinger
    Hej.. For snart 4 uger siden fik jeg min menstruation, de første 5 dage havde jeg så mange stærke smerte så jeg næsten ikk ku holde det ud, og har aldrig følt sådan før. Derefter mærkede jeg ikke sådan rigtig ti, det. problemet er bare at jeg stadigvæk bløder ikke kraftigt men det er der, så stopper det en halv dags tid og så begynder det igen. jeg kan ikke forstå at jeg stadig bløder efter så lang tid.. er der nogen som har prøvet det før eller har svar på hvorfor...
    mvh bibbi
  • Indstillinger
    Du skal gå hen til lægen , det er ikke normalt du skal bløde så længe. og smerte skal man ikke bare overhøre , kroppen har en grund til der kommer smerte. der kan komme kraftige smerte med menstruation, men dine er pludslig opstået , så derfor , skal du tage det alvorligt og søge læge, og se hvad grunden kan være. om det er ubalance i kroppen . forstyrelse af evt tilførte hormoner. eller anden sygdom. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.