Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har jeg angst?

Redigeret 12 februar, 2015, 10:51 i Angst
Hej jeg har brug for noget hjælp.
Jeg har været ude for at få et angstanfald efter at have røget hash, troede jeg skulle dø og blev så bange at jeg ikke turde sove, føltes som om der var noget galt inden i mig, specielt bag højre bryst følte jeg et tryk. Efter det havde jeg det fint og holdte en uges pause... efter det røg jeg hvor jeg mærkede angsten og uroen en lille smule, tror mest det var bekymring om den. Derefter stoppede jeg med at ryge da jeg ikke synes det var det værd. Jeg har læst en del på nettet som har skræmt mig UTROLIGT meget og hørt mange grimme historie om folk som er blevet psykisk syge af hash osv... det skræmte mig faktisk så meget at jeg gik rundt i 2 uger og tænkte konstant over det og om jeg var blevet psykisk syg osv.. på tidspunkter har jeg været så bange for om jeg er blevet psykisk skadet af det så jeg har følt nogle af de samme symptomer som jeg følte da jeg fik angstanfaldet efter jeg havde røget hash.

Nu har jeg svært ved at finde den samme ro i mig selv.
Jeg har stadig en smule 'bekymring' om jeg har fået angst på grund af det... nogle gange kan jeg godt blive lidt urolig når jeg tænker på om jeg er blevet skadet af det og få det lidt fysisk dårligt, dvs. en slags eksamensuro, men dette kommer som sagt KUN når jeg begynder at bekymre mig om det.

Men mit spørgsmål er om det overhovedet er angst og om jeg har noget at bekymre mig over?
Og har dårlig samvittighed overfor mig selv og fortryder rigtig meget at jeg har røget så meget.
Jeg tænker tit på om det nogensinde vil blive det samme igen? altså jeg kan finde den ro i mig selv som jeg havde inden alt det her.

Og tror i det kan have en betydning for mig i fremtiden? at jeg muligvis har tendes til at få andre psykiske sygdomme?

MEN ALT I ALT er mit spørgsmål om i tror det er angst eller kan udvikle sig til angst. Eller om det bare er en dårligt eftervirkning af bekymringer, dårlig samvittighed og fortrydelse?

håber i kan hjælpe mig tak på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Uden at gå ind i de konkrete forhold til dig, så synes jeg altså virkeligt, at du skal finde noget hjælp. Gå til lægen og fortæl om dine problemer.

    Ja der er folk, der får angst, depression og endda psykoser af at ryge hash. Og ja, du risikerer at gøre det værre ved at blive ved med at ryge.

    Så du står over for at skulle tage ansvaret for dit liv og din fremtid.

    Et stort og vigtigt valg for dig!

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Hej hvis du kan holde dig fra hash er det nok bedst for dig, jeg harr en god ven der er blevet psykisksyg af at ryge det. han er blevet skadet og kan ikke mere huske det han lige har fået at vide og til han om lidt spørger ham hvad man fortalte ham . altså hans kortids hukommelse er ødelagt. Han skal have samtalen skrevet ned. eller på bånd. Du kan saktens have fået en reaktion af at have røget hashen, ikke alle tåler at ryge det . og nogle får halucationer og ser alt mulig krybe på vægge og gulve . det skal du ikke ønske dig. så nu har du prøvet det. og jeg håber din samvittighed siger at du må lade det være. Har du tidligere haft angst , da du var yngre. Vi kan alle lige pludselig blive ramt at panik og blive meget bange hvis vi prøver noget der kan være farlig for en. og det er en sund reaktion. der gør os opmærksom på vi er igang med noget som ikke er godt for os. og vi bliver opmærksom på at vi skal ændre vores liv. Og det lyder til det er noget af det der er gået op for dig. Men prøv at søg efter på nettet om der er hjælp til hash afvænning. og du får nogle fornuftige venner , der ikke ryger. så du hele tiden bliver fristet. af at være sammen med nogle der ryger det. Hvis der ikke er depression , eller andre psykiske sygdomme i din familie . her du ikke større risiko for at blive psykisk syg en alm . mennesker der rammes. men undgå stressede situationer og få sovet nok . Får du igen angst så kontakt lægen og få noget beroligende og gå væk fra det du bliver bange for. Du kan købe mucicure på apoteket , du kan høre for at skabe indre ro . Hos nogle læger kan du få NADA det er nåle terapi der beroligere kroppen. Og du kan søge kommunen eller selv købe en kugledyne der giver tryghed at sove med . Der er kugler indeni og de ligger sig rundt om kroppen. så man bliver tryg. Håber der er lidt du kan bruge . Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej tak for svar. Har været til læge og han sagde at hvis jeg stadig render rundt med angst er det muligvis ikke hash som har gjort det men derimod andre problemer. Jeg ryger ikke mere efter denne episode. Og det har jeg heller aldrig tænkt mig at gøre. Jeg har altid været 100% rask og ingen fra min familie har lidt af psykiske sygdomme, hverken angst eller noget andet.
    Jeg har altid været den type som ønsker at have det godt med sig selv, har prøvet hvor jeg har taget noget sol og fået dårlig samvittighed og blevet lidt bange for om jeg nu har risiko for kræft osv. og det er lidt det samme jeg går med nu, bare i højere grad. Ønsker virkelig ikke at det har skadet mig og alle omkring mig siger jeg er den samme som jeg altid har været. Men noget indeni mig gør at jeg stadig er bange for at det har ændret mig på en negativ måde. Måske tænker jeg bare for meget over tingene? Jeg har haft det MEGET værre end nu, hvor jeg blev nødt til at være konstant aktiv for ikke at tænke så meget over tingene. Nu er jeg faldet MEGET mere til ro, men ønsker stadig at 'glemme' det her og komme videre.
    Men grunden til jeg forbinder alt det her med angst er fordi mine bekymringer nogle gange går så meget amok at jeg får lidt af de samme symptomer for angst. Men det tror jeg ikke det var.
    Bare en grim oplevelse alt i alt!
  • Indstillinger
    Hej ja det lyder ikke rart . du har meget samvittighed der fortæller dig at det kan være farligt det du er kommet til. Det skal du måske have beabejdet. så det ikke bliver være med tiden for dig. og du bliver mere angst for livet. og bange for at dø , det kunne godt lyde som det er det du er bange for. og det er der rigtig mange der er bange for. Jeg tænker du skal prøve at få en psykolog og få talt om hvad du er bange for. og få ordene ud af munden , for nu er de inde i dit hoved . Du skal ikke glemme ordene du må skrive det ned på papir når det kommer . og tale med nogen . så det kommer ud. for ellers får du tanke mylder og det kører af sig selv . og er absolut ikke rar. så du må til behandling før det bliver meget være for dig . Du skal lære at gøre tingene på en anden måde. så du får det bedre. god bedring
  • Indstillinger
    Jeg har dårlig samvittighed overfor mig selv da jeg altid har fået at vide jeg har alle mulighederne i livet, efter denne hårde tid føler jeg mig stærkere til at kæmpe for et godt liv! Men jeg har det stadig dårligt med hvad der er sket og render rundt med dårlig samvittighed over for mine forældre også. Jeg er stadig en smule skræmt over alle de skrækkelige ting jeg har læst om folk selvom jeg godt er klar over jeg ikke fejler noget har jeg stadig en smule 'angst' hvis man kan kalde det det. Eller vil bare sige at jeg er lidt bange af og til om jeg fejler noget og er meget opmærksom på mine følelser.

    Alt dette er vel bare noget som går væk med tiden?
    Desværre er jeg en meget desperat person som godt kan lide ikke at have bekymringer osv...
  • Indstillinger
    heey sjoovt nok så har jeg præcis det du har været igennem lige nu, så du er ikke den eneste:) var i byen lørdag og drak og røg lidt, søndag morgen vågner man op med sygt hjertebanken, og nu rander jeg rundt med et tryk på mit ene bryst og lidt uro i korppen og har ikke lyst til og sove, så vi har sgu nok det samme , men tænkte på hvornår går det tryk fra brystet væk, det er lidt FUCKd:ddd
  • Indstillinger
    Jeg har ikke oplevet det siden jeg har skrevet dette.
    Er dit gået væk og hvordan har du det nu?
  • Indstillinger
    Hejsa, nu ved jeg godt det er 3 år siden du har haft det. Men jeg har fået præcis det samme som dig. Jeg fik det 4 uger siden efter at have røget hash 2. gang.

    Nu når der er gået 3 år, så er det vel forhåbentligt væk? Jeg vil meget gerne have, at du vil besvare det her selvom det er lang tid efter dit indlæg. Men plz vil du nok ikke svare mig, for jeg har præcis det samme! :)
  • Indstillinger
    Jeg kender alt om den følelse og TRO mig til alle derude som får det, det kan fuldstændig fjernes og det gøres ved hjælp af en tapping terapi som hedder EFT og det virker vildt underligt og lidt spjøst men BELIEVE me, jeg gjorde det første gang med en psykolog som tog 10 min og det var FANTASTISK det bedste og lovede mig selv aldrig at røre hash igen men så røg jeg et par år efter og troede at jeg havde styr på det, men igen kom følelsen og angsten.

    Jeg gik så denne gang på youtube og gjorde EFT metoden igen og følelsen er væk igen MEN denne her gang ryger jeg ALDRIG HASH eller andet lignende og opfordre alle som mig der ikke kan tåle det og får angst om at holde sig væk fra det.

    Her er linket til EFT metoden og følg den, jeg lover jer det hjælper https://www.youtube.com/watch?v=6i33V2EcVlY
  • Indstillinger
    Jeg har præcis det på samme måde, har fået afvide af lægen at jeg har fået panik angst, jeg har ik røget hash i 1 år nu efter jeg fik et anfald, var så sikker på at jeg var ved at dø eller få en blodprop. Som jeg skrev har jeg ik røget i 1 år, men jeg får stadig nogen anfald indimellem. Jeg er startet på et krop og sind forløb som jeg håber hjælper med tiden. Det sgu ik det fedeste i verden.
Log in eller Registrér for at kommentere.