har jeg angst?
Hej jeg har brug for noget hjælp.
Jeg har været ude for at få et angstanfald efter at have røget hash, troede jeg skulle dø og blev så bange at jeg ikke turde sove, føltes som om der var noget galt inden i mig, specielt bag højre bryst følte jeg et tryk. Efter det havde jeg det fint og holdte en uges pause... efter det røg jeg hvor jeg mærkede angsten og uroen en lille smule, tror mest det var bekymring om den. Derefter stoppede jeg med at ryge da jeg ikke synes det var det værd. Jeg har læst en del på nettet som har skræmt mig UTROLIGT meget og hørt mange grimme historie om folk som er blevet psykisk syge af hash osv... det skræmte mig faktisk så meget at jeg gik rundt i 2 uger og tænkte konstant over det og om jeg var blevet psykisk syg osv.. på tidspunkter har jeg været så bange for om jeg er blevet psykisk skadet af det så jeg har følt nogle af de samme symptomer som jeg følte da jeg fik angstanfaldet efter jeg havde røget hash.
Nu har jeg svært ved at finde den samme ro i mig selv.
Jeg har stadig en smule 'bekymring' om jeg har fået angst på grund af det... nogle gange kan jeg godt blive lidt urolig når jeg tænker på om jeg er blevet skadet af det og få det lidt fysisk dårligt, dvs. en slags eksamensuro, men dette kommer som sagt KUN når jeg begynder at bekymre mig om det.
Men mit spørgsmål er om det overhovedet er angst og om jeg har noget at bekymre mig over?
Og har dårlig samvittighed overfor mig selv og fortryder rigtig meget at jeg har røget så meget.
Jeg tænker tit på om det nogensinde vil blive det samme igen? altså jeg kan finde den ro i mig selv som jeg havde inden alt det her.
Og tror i det kan have en betydning for mig i fremtiden? at jeg muligvis har tendes til at få andre psykiske sygdomme?
MEN ALT I ALT er mit spørgsmål om i tror det er angst eller kan udvikle sig til angst. Eller om det bare er en dårligt eftervirkning af bekymringer, dårlig samvittighed og fortrydelse?
håber i kan hjælpe mig tak på forhånd
Jeg har været ude for at få et angstanfald efter at have røget hash, troede jeg skulle dø og blev så bange at jeg ikke turde sove, føltes som om der var noget galt inden i mig, specielt bag højre bryst følte jeg et tryk. Efter det havde jeg det fint og holdte en uges pause... efter det røg jeg hvor jeg mærkede angsten og uroen en lille smule, tror mest det var bekymring om den. Derefter stoppede jeg med at ryge da jeg ikke synes det var det værd. Jeg har læst en del på nettet som har skræmt mig UTROLIGT meget og hørt mange grimme historie om folk som er blevet psykisk syge af hash osv... det skræmte mig faktisk så meget at jeg gik rundt i 2 uger og tænkte konstant over det og om jeg var blevet psykisk syg osv.. på tidspunkter har jeg været så bange for om jeg er blevet psykisk skadet af det så jeg har følt nogle af de samme symptomer som jeg følte da jeg fik angstanfaldet efter jeg havde røget hash.
Nu har jeg svært ved at finde den samme ro i mig selv.
Jeg har stadig en smule 'bekymring' om jeg har fået angst på grund af det... nogle gange kan jeg godt blive lidt urolig når jeg tænker på om jeg er blevet skadet af det og få det lidt fysisk dårligt, dvs. en slags eksamensuro, men dette kommer som sagt KUN når jeg begynder at bekymre mig om det.
Men mit spørgsmål er om det overhovedet er angst og om jeg har noget at bekymre mig over?
Og har dårlig samvittighed overfor mig selv og fortryder rigtig meget at jeg har røget så meget.
Jeg tænker tit på om det nogensinde vil blive det samme igen? altså jeg kan finde den ro i mig selv som jeg havde inden alt det her.
Og tror i det kan have en betydning for mig i fremtiden? at jeg muligvis har tendes til at få andre psykiske sygdomme?
MEN ALT I ALT er mit spørgsmål om i tror det er angst eller kan udvikle sig til angst. Eller om det bare er en dårligt eftervirkning af bekymringer, dårlig samvittighed og fortrydelse?
håber i kan hjælpe mig tak på forhånd
Kommentarer
Uden at gå ind i de konkrete forhold til dig, så synes jeg altså virkeligt, at du skal finde noget hjælp. Gå til lægen og fortæl om dine problemer.
Ja der er folk, der får angst, depression og endda psykoser af at ryge hash. Og ja, du risikerer at gøre det værre ved at blive ved med at ryge.
Så du står over for at skulle tage ansvaret for dit liv og din fremtid.
Et stort og vigtigt valg for dig!
Kærlig hilsen Trine
Jeg har altid været den type som ønsker at have det godt med sig selv, har prøvet hvor jeg har taget noget sol og fået dårlig samvittighed og blevet lidt bange for om jeg nu har risiko for kræft osv. og det er lidt det samme jeg går med nu, bare i højere grad. Ønsker virkelig ikke at det har skadet mig og alle omkring mig siger jeg er den samme som jeg altid har været. Men noget indeni mig gør at jeg stadig er bange for at det har ændret mig på en negativ måde. Måske tænker jeg bare for meget over tingene? Jeg har haft det MEGET værre end nu, hvor jeg blev nødt til at være konstant aktiv for ikke at tænke så meget over tingene. Nu er jeg faldet MEGET mere til ro, men ønsker stadig at 'glemme' det her og komme videre.
Men grunden til jeg forbinder alt det her med angst er fordi mine bekymringer nogle gange går så meget amok at jeg får lidt af de samme symptomer for angst. Men det tror jeg ikke det var.
Bare en grim oplevelse alt i alt!
Alt dette er vel bare noget som går væk med tiden?
Desværre er jeg en meget desperat person som godt kan lide ikke at have bekymringer osv...
Er dit gået væk og hvordan har du det nu?
Nu når der er gået 3 år, så er det vel forhåbentligt væk? Jeg vil meget gerne have, at du vil besvare det her selvom det er lang tid efter dit indlæg. Men plz vil du nok ikke svare mig, for jeg har præcis det samme!
Jeg gik så denne gang på youtube og gjorde EFT metoden igen og følelsen er væk igen MEN denne her gang ryger jeg ALDRIG HASH eller andet lignende og opfordre alle som mig der ikke kan tåle det og får angst om at holde sig væk fra det.
Her er linket til EFT metoden og følg den, jeg lover jer det hjælper https://www.youtube.com/watch?v=6i33V2EcVlY