Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kæreste og svigerdatter

Redigeret 26 august, 2011, 04:24 i Bonusforældre
Jeg har kendt min kæreste i et år . nok den sødeste jeg nogensinde har kendt ... men jeg har et problem ang dennes søn og svigerdatter , måske det er mig der er helt forkert på den .
Denne søn er en voksen ung mand på 24 der i en lang årrække har haft den samme kæreste , to søde unge mennesker ingen tvivl om det. men svigerdatteren har nu fået lejlighed for nogle måneder siden , og ærligt jeg glædede mig lidt , selv om vi ikke bor sammen . og vi sagtens kan være hos mig følte jeg alligevel at hun var fruen i huset hos ham ... det skal siges de er bare familien danmark :-)
Men efter hun har fået sin egen lejlighed er de hos min kæreste HELE tiden ,
og selv om sønnen ikke er der er hun der , hun laver mad hygger og bare en rigtig lille husmor. I sommerferien fik jeg bare nok . Prøvede at tale med min kæreste om det men absolut ingen forståelse .... beskeden var at han ikke ville smide dem ud. men det er jo ikke at smide ud i mine øjne , det er gensidig respekt , vi er jo ikke tudse gamle og har stadig brug for et privatliv .... Jeg har selv en teeagedatter , og jeg kan da sagtens sige til hende at vi har behov for at være lidt alene om hun har mulighed for at være et andet sted , uden at skulle komme med en grund , eller at følte at hun blev smidt ud ....Jeg ville helt flart gøre det samme for hende hvis hun havde brug for at være alene med sin kæreste .
Det skal siges at min kæreste har været skildt i mange år og svigerdatteren er kommet i deres hjem i mange år og de selvføllgelig er tæt knyttet, men synes ærligt det er et usundt familieforhold de har ...... Er jeg fuldstændig forkert på den ??
Ps ingen problemer i at vi kan være hos mig , men hans holdning synes jeg er forkert , og føler han har valgt svigerdatteren frem for mig , hvis han og jeg bare en gang om ugen kunne lave en aftale om en kærestedag og han ville , turde sige-ville til de unge mennesker at vi havde brug for et privatliv ...Hvad jeg jo egentlig også ville synes at de havde ... men det er jo en anden sag ....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej. Jeg tror ikke, det handler om, at din kæreste vælger svigerdatteren frem for dig.

    Men - som jeg ser det, så har denne pige været en del af din kærestes og hans søn liv i meget lang tid. Nu om dage er det - desværre, vil jeg sige - meget almindeligt, at kærester flytter ind, selv om man stadig bor hjemme.

    Jeg finder det faktisk mærkværdigt at en ung mand på 24 år ikke har interesse i at flytte hjemmefra. Jeg finder det også noget mærkværdigt, at denne unge pige nu har fået en lejlighed og øjensynligt ikke har lyst til at bo i den.

    Det virker som nogle meget umodne unge mennesker, der nok egentlig slet ikke ville have godt af at flytte sammen, men der i mod ville have vældigt godt af at flytte for sig selv, og selv lære at klare sig. Men - det er en anden historie.

    Din kæreste ligger under for, at han ikke vil smide sin søn ud af sit barndomshjem, og det gør han faktisk sin søn en bjørnetjeneste ved. Jeg tror faktisk ikke, det overhovedet har det fjerneste med dig at gøre.

    Det er måske den vinkel, du skal prøve at få på; om sundheden ved at en voksen mand stadig bor hjemme. Nu er han kun 24 år og har haft samme kæreste i mange år - det er måske slet ikke hende, han skal dele sit liv med, men alt andet lige, så bør han snart lære at kunne klare egen husholdning.

    Det er altså totalt misforstået forældregodhed, at blive ved med at "nurse" om voksne børn.

    Prøv måske at få en sludder med den unge mand, og spørg ham, hvordan han i bund og grund har det med at bo hjemme hos far. Han har vel jævnaldrende venner, der nu bor for sig selv og klarer sig selv, og dermed vokser med den opgave?

    Men - det er sindsyg svært, det kan jeg godt se - denne snak burde din kæreste for længst have haft med sin søn.

    Håber der kommer andre bud.
  • Indstillinger
    Hej Ja lotte skriver at det er faren der ikke opfordre sønnen til at bo for sig selv. Der kan være mange grunde til at sønnen bor hjemme. Ved du hvordan din kærstes tidlige ægteskab har været og grunden til de ikke bor sammen mere. måske har sønnen en form for beskytter trang for sin far. og det er faren der har svært ved at få et forhold til at fungere. Jeg har selv været hjemme ved mine forældre til jeg var 33 også sammen med exmand og barn. Da forældre var afhængig af mægler for at kunne leve sammen. Ja man kan håbe det er som du siger lotte med at faren bare er blevet vant til at svigerdatteren er blevet en del af huset. og de unge ser at de skal hjælpe faren. måske er der noget du ikke ved om kærsten , som de to unge ved. om han har haft det svært med sig selv. og det er derfor de hjælper ham , efter skilsmissen. Jeg forstår godt du kommer til at tænke at det er mærkeligt , det er nok lige en tanke der strejfer. om din kærste selv er tiltrukket af svigerdatteren. Måske din kærste ikke er parat til at have et forhold endnu. Da han ikke giver plads til dig. Du må få din kærste på to mandshånd og tale med ham , at du gerne vil invitere ham over til dig . til en hyggelig aften . i biografen p på resturant og hvad du finder på . så han kommer lidt væk fra hans eget værdag og begynder at leve livet igen. Så lad de unge mennesker føle sig hjemme i hans hus. og når der ikke er nogen at lave mad til hos ham . finder de vel på at interesere sig for hinanden. Så du skal ikke blive den dumme stedmor der bestemmer . bare uskyldig invitere kærsten væk . hvis han vil . ellers er han nok ikke klar til at tage skridtet. men held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Lotte123...
    Tak for et meget velfomulerende svar , du virker som en der har meget
    menneskeindsigt :o)
    Vil printe mit spørgsmål og dit svar ud og give ham, så må det briste eller
    bære ... Brister det har han så i hvert fået nogle ting at tænke over hvis han i
    et senere forhold får de samme problemer ... men tror også at sønnen og svigerdatteren af omveje har hørt om problemet , i hvert fald har de slettet
    mig på fb.... måske har det givet dem stof til eftertanke .....
    Det er ikke fordi jeg vil være stædig og egenrådig , men jeg hverken kan
    eller vil leve i et forhold der er styrret af voksne børn uanset om det er mine egne eller andres .... Vil have lov til at ligge og nusse på sofaen, rende nøgen
    rundt ... selvfølgelig også at vise hensyn ...
    Men endnu engang mange tak for svaret :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.