Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingefær mod køresyge?

Redigeret 23 marts, 2012, 15:56 i Alternativ behandling
Hej Netdoktor

Jeg har læst flere steder at ingefær kan hjælpe mod at få køresyge. Er der nogen der har erfaring med det?

Med venlig hilsen

Steffen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Næ egentlig ikke personligt, men det skulle hjælpe, pas på du ikke får for meget af vidundermidlet, som også skulle hjælpe på trang til stoffer m.m. God tur. Helle8
  • Indstillinger
    Meget mærkelig udmelding, Helle!!

    MVH
    Rikke Mønsted
  • Indstillinger
    Tag på apoteket og køb nogle armbånd mod køresyge.
    Min mand bliver altid køresyg, men med disse armbånd har han klaret at sidde på bagsædet af en bil igennem 4 uger på hullede veje i Kenya.
    Han blev kun køresyg når han glemte at tage sine armbånd på om morgenen.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har god erfaring med ingefær tabletter mod køresyge..
    Selv bliver jeg meget køresyg hvis køreturen varer over 30 min, eller folk bare kører dårligt. Og Får mig virker det. 1 tablet virker i ca 3 timer for mig
    Men synes du skal lade det komme an på en prøve :)
    Rikke
  • Indstillinger
    Det lyder interessant. Så vidt jeg kan læse mig frem til har en dansk undersøgelse påvist, at ingefær har en gavnlig effekt på søsyge. Læs evt. http://www.sundhed-online.dk/ingefaers-virkning - dog er det endnu uklart om ingefær har nogen effekt på køresyge. Umiddelbart kan man i hvert fald godt fristes til at tro, at ingefærs virkning også vil være gunstig over for køresyge, da søsyge vel minder temmelig meget om køresyge.

    Har du prøvet dig frem? I så fald, kan du selv mærke nogen virkning?
  • Indstillinger
    I Kina, er ingefær et lægemiddel,En lang tid siden der er til behandling af køresyge funktion.eksempel Kolde hænder og fødder, specielt effektive til kredsløbssygdomme langsommere folk.

    Mvh Ken
Log in eller Registrér for at kommentere.