Klamydia.
Hej allesammen på Netdoktor :-)
Jeg har været ude for den episode hvor jeg har haft ubeskyttet samleje med en pige, hvorefter hun er blevet testet positivt.
Jeg er selv bange for at skulle til lægen, da jeg ikke er ret gammel, og ærlig talt ikke har lyst til at fortælle nogle om det. Jeg har pt ingen symptomer på klamydia, men som jeg har læst, så er der mange som ikke har symptomer.
Hvad jeg også har læst er, at klamydia behandles med pencillin.
Jeg er lige nu i gang med at tage pencillin, pga betændelse et andet sted i kroppen, og så tænkte jeg, om det også behandler min klamydia infektion, hvis jeg altså har en.
Jeg tager lige nu Dicillin 500mg kapsler, 3 gange dagligt i 10 dage.
Håber at I kan rådgive mig her :-)
Jeg har været ude for den episode hvor jeg har haft ubeskyttet samleje med en pige, hvorefter hun er blevet testet positivt.
Jeg er selv bange for at skulle til lægen, da jeg ikke er ret gammel, og ærlig talt ikke har lyst til at fortælle nogle om det. Jeg har pt ingen symptomer på klamydia, men som jeg har læst, så er der mange som ikke har symptomer.
Hvad jeg også har læst er, at klamydia behandles med pencillin.
Jeg er lige nu i gang med at tage pencillin, pga betændelse et andet sted i kroppen, og så tænkte jeg, om det også behandler min klamydia infektion, hvis jeg altså har en.
Jeg tager lige nu Dicillin 500mg kapsler, 3 gange dagligt i 10 dage.
Håber at I kan rådgive mig her :-)
Kommentarer
Der er forskel på antibiotika, og efter hvad jeg kan søge mig frem til, så bruges Dicillin ikke til behandling af klamydia.
Uanset hvad, så skal du altså se at blive testet for kønssygdomme når du har haft sex uden kondom.
Sådan er det bare. ALTID. Uanset hvor gammel man er. Og uanset om sexpartneren siger at h*n ikke fejler noget.
Det er fuldstændig ligegyldigt om du bliver det hos din egen læge, en anden praktiserende læge eller på en sexsygdomsklinik. Testes skal du.
Sidstnævnte kan du finde her http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=2520
Jeg vil bare være træls og gammel og påpege, at klamydia langt fra er det værste du kan få. Tænk hvis hun havde fundet ud af, at hun var HIV-positiv.
Så husk lige at pakke lille-manden ind. Det er sgu en dum chance at tage for kort tids glæde.
En løftet pegefinger fra Trine