Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe og svie

Redigeret 25 august, 2011, 17:22 i Underlivsbetændelse
Hej

Jeg er en pige på 15 år, som her på det seneste har lidt meget af kløe i skridtet. Det klør helt vildt og er vist nok også ret rødt. Om aftenen svider det også.

For nyligt havde jeg sex med min kæreste for første gang. Jeg tror ikke det er en kønssygdom, da vi begge var jomfruer, og vi brugte kondom. Det kløede også lidt før denne episode.

Jeg synes også jeg føler lidt tørhed dernede, er der nogen der kan hjælpe mig?
Hvad er der galt, skal jeg vente, eller er der noget jeg kan gøre?

Vil helst lige se mulighederne an før jeg kontakter læge. Tak :-D

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej kan du spørge din mor om hun vil købe noget canesten salve til dig på apoteket . Normalt klør det når man har svamp. og nu du har kradset hul svier det nok også. Det kan godt smitte ved sex så så længe det klør er det en god ide at vente med samleje. Din kærste skal også have salve hvis det begynder at klø på ham . Cultura yougurt fra en butik kan smøres på i mild tilfælle , men hvis det ikke tager det hudløse er zinksalve godt til sår i skridtet. Kun hvis salven ikke virker skal du have noget med recept hos lægen. god bedring.
  • Indstillinger
    1000 tak det er beroligende at høre at det kan behandles så nemt.:-)
  • Indstillinger
    1000 tak det er beroligende at høre at det kan behandles så nemt.:-)

    Ville også lige spørge, efter at have været regelmæssig i en otte måneders tid, er min menstruation begyndt at komme cirka halvanden-2 uger tidligere end før. Der er stadig samme tidsrum imellem, men det undrer mig. Kan det have noget med det at gøre?
  • Indstillinger
    Du skal tale med din mor - OGSÅ om det med menstruationen. Det bør du altså få kigget på hos lægen for en sikkerheds skyld.
    Det er underligt at din cyklus lige pludselig ændrer sig og bliver så kort, men regelmæssig.
  • Indstillinger
    Hmm men jeg tror ikke det har en sammenhæng, menstruations cyklussen begyndte allerede at ændre sig for 2 mdrs tid siden?
  • Indstillinger
    Det sagde jeg heller ikke :)

    Mente bare, at du bør tale med din mor om svien og kløen og ikke bare selv smutte ud og købe salven.

    Og også skal tale med hende om det med menstruationen.
  • Indstillinger
    Hej med dit menstruation det behøver ikke at være noget ivejen med det. Når man er helt ung er der ikke altid helt styr på hvornår det kommer og har en fast rytme. Præv at spørg dine venninder og piger du omgåes til hverdag om de har menstruation på samme tid som du nu har fået det. på. for vi passer os ind efter hinanden og får menstruation på samme tid. det er lidt som dyrene og så hvis der skulle komme børn eller dyreunger bliver de født på samme tid. det er urinstinkter der ligger i vores gener. Men din Mor kan godt tale med lægen om det , og høre om der skulle være noget , unormal. Hvis du har mange ting at se til kan menstruationen også blive ustabil. og dine hormoner er i gang nu hvor du er forelsket. så der kan være flere muligheder til at det er rykket. kærligst
Log in eller Registrér for at kommentere.