Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke løfte mit underben

Redigeret 28 august, 2011, 16:48 i Fod- og knæskader
Efter re-operation for 2½ måned siden kan jeg fortsat holde strækket i mit knæ. Jeg ikke løfte mit underben. Jeg kan med hjælp strække det.

Min muskel på indersiden er klart bedre og synlig, men ikke til stor hjælp, når jeg skal løfte benet. Jeg har ingen fornemmelse af underbenet. Når jeg skal løfte benet strækt, skal jeg bukke knæet og så kan jeg løfte med hiv og sving.

Hvad forhindrer mig i at løfte?

Hvornår skal jeg forvente at kunne løfte mit ben strakt.

Jeg mangler ca 5 grader i stræk.

Mit buk er på omkring 100 grader og jeg vil gerne op på 115 til 120, så jeg kan cykle.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg tænker du skal hen til lægen og se om alt er som det skal være med det ben. og det at du ikke kan føle benet må du sige til lægen . måske der skal noget genoptræning til hos fysioterapujten. håber du får gode nyheder hej
  • Indstillinger
    Hej
    Desværre er der ikke så meget der hedder genoptræning efter operation, det er sikkert det du har brug for! God bedring. Helle8
  • Indstillinger
    Genoptræning har jeg. Jeg har min 2 gange 1 time intensiv træning om ugen. Nogle gange når vi 5 kvarter eller halvanden time. Det er enetimer, da jeg ikke er god nok til holdtræning endnu.

    Jeg tror ikke på, at det kan lykkedes helt. Måske er det musklen på indersiden, der ikke fæstner godt nok eller så er det knæskalssenen, der spiller et puds.

    Jeg glæder mig til, at jeg kan bukke mere. Jeg skal først til kontrol om en måned.
Log in eller Registrér for at kommentere.