Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kæbe låste sig og problemer derefter

Hej.

For ca. 1 måneder siden låste min kæbe sig, jeg fik hurtigt den på plads. Lige bagefter føltes det ømt og irreterende.

Jeg tog til lægen og han sagde det højst sandsynligt var dicusen i kæben der havde forskubbet sig, den ville falde på plads igen.

Imellemtiden har det gjort ondt, øm ved tendingen, føler den somme tider er på vej til at låse sig igen, nogle gange føler jeg at jeg bider på noget som ikke er der. Den knækker når jeg spiser og når jeg bare åbner og lukker munden. men ikke altid. Nogle gange er der intet i vejen med kæben.

Nu har jeg så været ved tandlægen for at få ham til at kigge på det, da det ikke er blevet bedre. Han tog et billede/røgten af hele min kæbe/tænder. han sagde der ikke var noget at se, det så fint ud. Han sagde at det kunne være musklerne og leddene der var overbelastede. Har fået en ny tid om en månede, for hvis ikke det er blevet bedre, så er han ude i jeg skal have en bideskinne, da det får min kæbe/mund i en anden position end normalt. og så skal vi se tiden an igen.

Er der nogle der har prøvet lignede ??
Vil gerne høre fra nogen hvis det er, for bliver mærkelig at det her.

Mvh
Pernille90
Log in eller Registrér for at kommentere.