Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Fra sølv til plastik

Da jeg var teenager fik jeg ritig mange sølv fyldninger i næsten alle mine kindtænder, nu mange år efter og ja jeg har osse skiftet tandlæge hende jeg har nu er meget rar og ved jeg har haft en dårlig tandlæge som bare lavede en del møj, nå tilbage til mit spørgsmål. jeg har lavet den aftale med min tandlæg at hun udskifter en sølvfyldning med plast, ved hvert besøg, jeg ved ikke om der er andre løsninger?, jeg vil bar evide om der er andre som gør som jeg

Kommentarer

  • En plombe holder ikke evigt, men skal alligevel udskiftes. De plomber jeg fik lavet for mange år siden er udskiftet med plast. En ad gangen. Jeg har læst flere steder at plast ikke holder så godt, men det er slet ikke min erfaring, tværtimod.
    Jeg er glad for det.
    Før i tiden "elskede" nogle tandlæger at bore. Jeg tror det blev gjort i unødvendigt i flere tilfælde. En tandlæge jeg skiftede til sagde jeg havde 22 huller. !!!!!
    Jeg kom der ikke en gang til, jeg vidste det ikke var sandt.
    Børn fik boret i tænder, hvor skoletandlægen kunne "se", der ville opstå et hul.
    Jeg flyttede mine børn fra skoletandlægen. De skulle ikke have fyldt deres tænder med grimme plomber, jeg betalte hellere en tandlæge privat.
  • Ja tak for svar, men osse det jeg kom frem til. Jeg skiftede tandlæge da han var blevet senil, og det er ikke kun mig det sagde det, hele min familie og andre gik der ved ham og han lavede altid en tandrensning, uanset om det var almindelig undersøgelse eller det var et besøg hvor man skulle have lavet noget ekstra, så alle skiftede tandlæge det næste år og nu er tandlægen gået af og en anden har overtaget hans praktisk, ja lige et sidespring fra min alm tekst, men forklare mit tandlæge skift, jeg er meget glad for min nye tandlæge og hun siger tit til mig at jeg børster mine tænder godt og alt ser godt ud, men de sølvplumber skifter vi løbende efter behov.
  • Tandrensning, det får jeg hver gang hos tandlægen. En gang hvert halve år. Det mener jeg er godt. Min mand får renset tænder hver tredie måned på grund af, der har været paradentose. Så han skal passe ekstra på.

    Jeg forstod dit spørgsmål sådan om andre havde/gør det samme som du, nemlig af få skiftet amalgan ud med plast. Og det har vi begge fået gjort.
  • Der er altså mere kviksølv (50%) end sølv i tand-amalgam, så det havde være mere korrekt at skrive kviksølv eller plastik.

    Hvis du får trukket en tand med en kviksølv-plumpe ud, så har du ikke lov til at få tanden med hjem.
    Gammel tand-amalgam skal nemlig opbevares i bjerghuler dybt under jorden.
    Så er det vel underligt, at Dansk Tandlægeforening anser det for sikkert at opbevare tand-amalgam i vores munde ?
  • Find alle relevante informationer på mit infosite:
    http://www.kviksølv.dk

    Hhv. i min facebookgruppe:
    http://www.facebook.com/groups/nobodyneedsmercury/
Log in eller Registrér for at kommentere.