Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvide cirkler + blindhed + smerte bag øjnene + hovedpine.

Redigeret 24 august, 2011, 10:49 i Åben debat om øjne
Hej alle.
Jeg er en pige på 19 som sidden en diktat i 7 klasse har fået pludselige anfald bestående af stærke smerter bag øjnene, hvide cirkler for øjnene og stærk hovedpine i panden. Disse hvide cirkler er felter, hvor jeg intet kan se. Hvis jeg fører hånden ind foran, kan jeg eks ikke se mine fingre. Dette vokser gradvist til jeg er næsten blind på mit højre øje og hverken kan afstandsbedømme eller se noget. Synsforstyrelserne er som regl meget kraftigere på højre øje end venstre, men det kan sjældent forkomme, at det sker omvendt. Når synsforstyrrelsen så har stået på omkring 30min til 1 time, forsvinder det og jeg sidder da tilbage med stærk hovedpine og smerter bag øjnene.
Dette sker ikke under bestemte situationer, men pludselig. Nogle gange kan det ske dage i træk og andre gange kan der gå uger imellem ?
Jeg bruger hverken briller eller kontaktlinser og har aldrig haft problemer med sukkersyge men har lavt blodtryk.

Har nogle af jer prøvet lign og måske har en ide om hvad det kunne være, så ville jeg blive meget taknemlig, hvis i lagde en lille besked. :)

Mvh
Linedanseren.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa du!
    Det er megræne med aura, er jeg 99% sikker på. Dog lyder dine synsforstyrrelser lidt mere voldsomt end hvad man før har hørt om..
    Du burde nok lige gå en tur til lægen med det, om ikke andet så lige for at få nogen piller mod det :)
    Optiker og øjenlæge er jeg ret siker på ikke kan gøre noget for dig i dette tilfælde ;)
  • Indstillinger
    Hej
    Enig i en type migræne, men gå til lægen, midlertidigt mistet syn kan være sclerose, det er ikke sikkert, men vigtigt at få det undersøgt! God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.